ik wil mijn hardeschijf in tweeen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

devil22

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Berichten
6
ik wil mijn hardeschijf in tweeen delen in win XP hoe doe ik dat? en welk programa heb ik daar voor nodig?

:rolleyes:
 
Vandaar dat je em twee keer steld:p

Het beste kun je je schrijf delen met partitionmagic

groetjes weetje
 
ik heb partition magic 8.0 maar hoe moet het dan ik kom er echt niet uit
 
Je kunt met windows xp makkelijk je HD splitsen. Als je opstartdiskette van win 98 hebt stop je erin. Ga je uit de setup. Typ je Fdisk en daarmee kan je parties aanmaken. Maar dan moet je wel eerst de paritie verwijderen en dan helemaal opnieuw aanmaken. s6 ermee:thumb:

Groetjes,
 
Geplaatst door krugar
Je kunt met windows xp makkelijk je HD splitsen. Als je opstartdiskette van win 98 hebt stop je erin. Ga je uit de setup. Typ je Fdisk en daarmee kan je parties aanmaken. Maar dan moet je wel eerst de paritie verwijderen en dan helemaal opnieuw aanmaken. s6 ermee:thumb:

Groetjes,

Vermeld er dan ook gelijk bij dat je dan AL je gegevens kwijt bent;)

Devil22 heeft er niet bij gezegd dat alles eraf mag. Als de gegevens behouden moeten blijven is PM een prachtig programma.:)

Ik heb een korte uitleg gevonden van PM8: http://www.xs4all.nl/~ronh/pm8.htm

Vermeld gelijk even waarom je er niet uitkomt. Waar loop je op vast?
 
Laatst bewerkt:
Fdisk werkt inderdaad heel goed enige nadeel is dat je daarna heel windows enz opnieuw moet installeren , is je harde schijf ingedeelt in NTFS dan gaat fdisk zo ie zo niet lukken.

kijk voor een kleine handleidng van partition magic eens op http://go.to/wintips
 
is je harde schijf ingedeelt in NTFS dan gaat fdisk zo ie zo niet lukken.


?? waarom niet, je kunt toch gewoon non dospartitie weg halen
;)
 
Geplaatst door bas9
is je harde schijf ingedeelt in NTFS dan gaat fdisk zo ie zo niet lukken.


?? waarom niet, je kunt toch gewoon non dospartitie weg halen
;)


dan moet je dus wel weten wat je doet ;) niet iedereen is zo bekend met fdisk dus ik vindt het altijd vaag dat mensen direct zeggen ja fdisk kan alles.
ze vergeten daar vaak bij te zeggen dat 9 van de 10 schijven met XP ingedeeld zijn in NTFS en dat je dan iest andere handelingen moet doen.
 
bedankt

bedankt mensen voor de reacties ik ben er uit het is gelukt met partition magic 8.0:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan