Ik wil mijn laptop uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

srananmang

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Beste Helpmij.nl leden,

Al 2 jaar ben ik in het bezit van een Samsung Q330-JS01NL

Korte omschrijving:
  • i3 M350 @ 2.27 GHz, 2260 Mhz
  • 2x Samsung M471B5773CHS-CF8 (Voor meer info)
  • SAMSUNG HM321 HI 320GB SATA-II
  • Intel(R) HD Graphics & NVIDIA GeForce 310M
  • Draait op Windows 7 Home Premium 64x
  • SAMSUNG AA-PB1VC6B(Voor meer info)

Wat zijn nu mijn problemen?
  • Ik wil van 4GB naar 8GB
  • Ik wil er een betere processor in plaatsen
  • Ik wil indien mogelijk een nieuwe(betere) video kaart
  • Ik wil weten of er een accu bestaat die langer meegaat dan die welke ik nu heb

Ik gebruik heb steeds meer voor mijn studie en gamen. De nieuwste Hitman kan er redelijk goed op gespeeld worden. Maar wanneer ik bepaalde programma's naast elkaar wil laten lopen crasht 1 van de 2 meestal.

Wie zou mij advies kunnen geven voor mijn 4 gewenste verbeterpunten.

Alvast hartelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
als je pc sloom wordt, kan je er een SSD in doen.
Dit geldt niet voor framerates bij spellen, maar het laden van bestanden.

Op een SSD zet je meestal windows, en andere dingen. Spellen, bestanden e.d gaan op je HDD.

Geheugen kun je achterhalen met : http://www.interngeheugen.com/transwiz.odb

Processor zul je moeten uitzoeken of hij niet op het moederbord gesoldeerd is evenzo met je videokaart.

Accu zul je eerst aan moeten geven welke je nu hebt. Met name serie/modelnummer en vermogen.
Accu keek ik overheen, zal eens zoeken.

http://www.subtel.nl/cgi-bin/cosmos...70/samsung aa-pb9ns6b&amktid=4226522697183310

6600mAh in plaats van 4400mAh

Als eerst - bedankt voor je reactie en meedenken!

Ik heb op de site gekeken:
---Geheugen voor SAMSUNG P480,P530,P580,Q330,RV520
16877 - 4GB DDR3 1066 - SO-DIMM - (2R/256Mx8/CL7) - 4GB DDR3 1066 SO-DIMM CL7 2Rx8 - [IF] ---

Is dit een goede keuze? Je hebt ook DANE-ELEC, scheelt 4 euro p.s., is er een kwaliteitsverschil? Prijs maakt mij niet heel veel uit, maar als er geen kwaliteitsverschil is ga ik voor de DANE-ELEC natuurlijk!

De ACCU is wel beter, maar gaat niet in mijn Q330. Ik kan geen accu vinden die wel compatibel is en hoger als 4400mAh, is dit een feit?

Ik durf mijn laptop niet helemaal open te maken, hij is me zo waardevol:confused: met everest kan ik niet zien welke moederbord type ik heb, anders had ik het wel geweten. Kan dit achterhaald worden?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
als je pc sloom wordt, kan je er een SSD in doen.
Dit geldt niet voor framerates bij spellen, maar het laden van bestanden.

Op een SSD zet je meestal windows, en andere dingen. Spellen, bestanden e.d gaan op je HDD.

Een SSD van 320GB kost me teveel! En ik weet niet hoe ik zie of er een mogelijkheid is om naast mijn momentele HDD een SSD te plaatsen? Is dit mogelijk?

Zou doorsparen, het vervangen van CPU zou nog kunnen maar of je dat zult merken betwijfel ik, de gpu zal erg kostbaar worden om die te vervangen en met meer geheugen zou je het met renderen b.v. wel merken maar voor de rest........
Wordt alleen minder langzaam als er niet geswapt hoeft te worden.

De rest van het moederbord blijft gewoon hetzelfde, upgraden van een laptop is eigenlijk onzin.

Ik ben van mening dat wanneer ik er een i5 in stop en 8gb geheugen ik er wel wat van zou merken. Zou je vooral jouw laatste zin willen beargumenteren? Dan wordt het duidelijker voor mij.

Want wat ik er nu uit kan halen is dat je me adviseert gewoon een nieuwe laptop te halen?

Een SSD van 320GB kost me teveel! En ik weet niet hoe ik zie of er een mogelijkheid is om naast mijn momentele HDD een SSD te plaatsen? Is dit mogelijk?

Dat moet je ook niet doen.

Ik heb een samsung 830 series van 128GB, voor €100 (misschien minder)
Daarop doe je windows, dat is HOOGUIT 20-30GB.
Ik heb er nog java, adobe flashplayer (al die 'benodigde' erop staan).

Dan nog wat programmas van een aantal GB.

Is het zeker waard.
Daarnaast op je HDD zet je dus documenten, spellen, afbeeldingen/video's etc.

zelfs 64GB volstaat al, maar voor 2-3 tientjes meer heb je 2x zoveel dusja.

Dat moet je ook niet doen.

Ik heb een samsung 830 series van 128GB, voor €100 (misschien minder)
Daarop doe je windows, dat is HOOGUIT 20-30GB.
Ik heb er nog java, adobe flashplayer (al die 'benodigde' erop staan).

Dan nog wat programmas van een aantal GB.

Is het zeker waard.
Daarnaast op je HDD zet je dus documenten, spellen, afbeeldingen/video's etc.

zelfs 64GB volstaat al, maar voor 2-3 tientjes meer heb je 2x zoveel dusja.

Mijn vraag blijft hetzelfde. Volgens mij bied mijn laptop geen ruimte aan voor een HDD EN SSD. Tenzij je bedoeld dat ik SSD intern plaats en dan een externe HDD gebruik?

Ik download heel veel blu-ray films en heb projecten die vaak 10GB groot zijn. Ik heb dan wel behoefte aan een snelle toegang naar deze documenten.

Zou je mij duidelijker kunnen maken wat jij bedoeld>? En als ik intern SSD heb leest en schrijft deze dan ook sneller naar een externe HDD?

Beste mensen.

Ik heb mijn eisen min of meer aangepast:

Ik wil er 8GB in zetten, advies graag over welke jullie aanraden? OF mijn moederbord dit aankan?
Een advies of ik voor externe HDD en interne SSD moet gaan en welke adviezen er hiervoor zijn, wat kan ik het beste kiezen?... Ik heb geen 3.0 dus is het best sloom met een externe HDD..

ALvast bedankt!!!

Eerst het model van je moederbord aangeven.
Een zeer klein en eenvoudig progamma hiervoor is Speccy.
Te vinden: http://www.filehippo.com/download_speccy Dit in verband met je geheugen.

Betreffende je HDD cq SSD.
Ik zou voor een 256Gb SSD gaan, heb je een behoorlijke ruimte (relatief) en kost je net zoveel als een externe HDD en een kleine interne SSD samen.

Reactie

Eerst het model van je moederbord aangeven.
Een zeer klein en eenvoudig progamma hiervoor is Speccy.
Te vinden: http://www.filehippo.com/download_speccy Dit in verband met je geheugen.

Betreffende je HDD cq SSD.
Ik zou voor een 256Gb SSD gaan, heb je een behoorlijke ruimte (relatief) en kost je net zoveel als een externe HDD en een kleine interne SSD samen.

Beste,

Ik heb met lavalys en met speccy geprobeerd mijn moederbord type te ontdekken, maar ze kunnen het niet herkennen.

Betreft mijn HDD. Op dit moment heb ik een 2tb en 1tb HDD extern. Dus aan externe geheugen heb ik zat. Als ik een 3.0 USB aansluiting had zou ik direct gaan voor een kleine SSD van 64gb, dan heb ik tenminste een snelle toegang tot mijn HDD's. Met USB nu op dit moment schiet het niet echt op.

Of kan ik een 3.0 usb op mijn moederbord plaatsen? Dat zou helemaal geweldig zijn!?

Hieronder een printscreen van wat speccy over mijn moederbord te vertellen heeft:

Speccy prntscrn.PNG

De specs die dxdiag aangeeft:

DrctX prntscrn.PNG

Laatst bewerkt:
Betreffende je usb, als je externe schijven usb2 zijn word het niet sneller. De overdracht blijft dan usb2.
Het inbouwen van een usb3 mogelijkheid gaat bij mijn weten alleen in een pc middels een pci(e) aansluiting.

De handleiding van je moederbord kun je bij Samsung downloaden om je max. geheugen te bepalen.

http://www.samsung.com/nl/support/model/NP-Q330-JS01NL-downloads?downloadName=UM#

Helaas staat daar niet in wat de maximale geheugengroote kan zijn.
Wellicht met de link die ik je eerder gaf en dan je computer laten scannen met het aanwezige progamma op die site.

Dit is trouwens je mobo model : Q330-JS01NL.

By the way, er zal zodadelijk wel een moderator voorbij komen dat je niet alles moet quoten, behalve als om iets zeer specifieks gaat. Je kunt gewoon je vraag beantwoorden. En ja mods, moet ik bij jullie melden maar hier is geen sprake van misbruik;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de heads up;)

Mijn HDD's zijn beide 3.0. Vandaar dat ik het ook niet in overweging kan nemen om een SSD te plaatsen en op en neer moet met mijn HDD's dat werkt met 2.0 te langzaam.

Ik ga denk ik zoeken naar 2x4GB waarbij ik garantie kan krijgen dat indien het niet mogelijk is ik ze terug kan doen...

Verder weet ik nog steeds niet hoe ik mijn pc sneller kan maken... Een nieuwe processor is niet het meest verstandige denk ik, en een SSD erin proppen is voor mij niet praktisch.
Help.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan