Ik wil overstappen van Norton naar een ander progje maar welke???

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
Qua beveiliging is Norton een goed progje, maar hijs zo zwaar en maakt mijn pc traag. Daarom ben ik op zoek naar een antivirus prog die het liefst ook meteen een firewall en anti-spyware prog in 1 heeft.

Ik las ergens dat Panda wel goed is en veel lichter voor je pc, iemand hier ervaring mee??? Of zijn er anders andere progjes die jullie kunnen aanraden??

Kaspersky, goede antivirus.
NOD32, ook aanbevolen door helpmij.
AntiVirusKit 2005, combinatie van Kaspersky en Bitdefender.
Panda haalt het niet door alle tests maar vrij stabiel nog wel.

Neem Avast!
Is op norton de grootste en de beste! volledig gratis gebruik

Om te voorkomen dat dit topic nodeloos aangroeit met alle bekende en onbekende virusscanners is het mogelijk aan te raden om binnen Google even te laten zoeken naar iets van "test anti virus programma's" of "betere anti virus programma's".
Dan kun je aan de hand van tests zelf bepalen welke het best bij jou(w) systeem past.
Er zijn vele goede en slechts enkele minder goede......

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp2/antivirus/default.mspx
hier kan je trials krijgen van de bekenste antivirus producten ze zijn langer dan de trials die op de sites van de antivirus producten krijgt. Bv etrust van Computer Associates vind ik heel goed er zijn elke dag updates en dit geeft me een veiliger gevoel aangezien er ook daadwerkelijk elke dag virrusjes bij komen.
Deze kan je een jaar gratis uitproberen

100% Virus Bulletin rating
Magazine en website Virus Bulletin geeft al sinds 1989 informatie over virussen en hoe virusscanners presteren. Bijna maandelijks vergelijkt het blad verschillende virusscanners op verschillende platformen. De 100% rating wordt uitgereikt als een scanner alle in het "wild" zijnde virussen kan detecteren en bij het scannen van schone bestanden geen "false positives" genereert.

ICSA Labs Certified
Een ander partij die virusscanners beoordeelt is het ICSA Labs. Net als met Virus Bulletin wordt aan de hand van verschillende criteria gekeken hoe goed een virusscanner presteert. Als een produkt door de certificering heenkomt kan het in combinatie met andere criteria het gevaar van virussen en andere malware verminderen.

AV-comparatives is een website, zoals de naam al doet vermoeden, waar virusscanners vergeleken worden. De laatste test dateert uit november en geeft een uitgebreid overzicht van verschillende scanners.

AV-test.org is ook een website waar virusscanners met elkaar vergeleken worden. De website voert regelmatig tests uit voor magazines. Geplukt uit deze link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan