ik wil vista van mijn pc hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Berichten
3
:evil: Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en heb ernaast een upgrade van vista premium home (32 bit) aangeschaft.

Nu heb ik heb (omdat de eerste installatie niet goed ging) vista er twee maal opgezet met als gevolg dat ik niet meer bij mijn xp versie kan komen. Nu wil ik hem eraf hebben maar dat lukt niet! Ik heb alleen een recovery dvd bij mijn pc gekregen en dus geen volledige versie van xp en ik heb geen floppydisk driver dus kan niet met een opstart floppy werken.

Wie kan mij helpen ik wil echt van die vista af want het geeft alleen maar problemen met veel programma's (software), ik wil terug naar xp:confused: :evil:
 
Een recovery CD is gewoon goed hoor? Gewoon recovery CD erin, PC opnieuw opstarten en de partities van Vista verwijderen en dan XP Installeren.
 
Wat voor merk pc heb je?
Heb je de recoverycd zelf aangemaakt of bij je pc gekregen?
 
wat heeft dat met het merk van de pc te maken.
ander even terug gaan waar je de pc gekocht heeft.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon opstarten via veilige modus met command promp en dan format :p
(Als je 2 windows hebt)
 
is het niet zo als je de windows cd in de pc doed en dan op een toets drukt dat hij dan opstart op je opstartCD en dat je dan de vista schijf kan formateren en dan windows xp er op kan zetten
 
Gewoon opstarten via veilige modus met command promp en dan format :p
(Als je 2 windows hebt)

Right, dat is een nette oplossing.

De recovery CD is de beste oplossing om het systeem weer in de staat te krijgen die hij was bij aanschaf. :)
 
Ik heb bij alle 6 pc die ik heb geen recovery CD gekregen

Ook nooit nodig gehad want elke foutmeldeing en error is een uitdaging iop het te repaerenen en nioet om hem opnieuw te installeren vind ik.
 
Zet alles wat je wilt bewaren ergens anders. Sticky, externe harde schijf, op CD, internet...

Doe je recovery-cd erin.

Start opnieuw op. Je krijgt een melding 'Druk op een toets als u van CD wil topstarten'.
Zo niet, meld het even.

Even wachten met laden...

Partities verwijderen.

Nieuwe partities aanmaken. Wanneer je gewoon één grote partitie wilt over de hele harde
schijf, dus geen partities voor data enzo, kun je gewoon de Niet- toegewezen ruimte selecteren.

Formatteren als NTFS-bestanddysteem, niet snelformatteren.

Even wachten... Nog even wachten... Even wachten nog...

Er wordt het één en ander gevraagd, goed opletten en informatie juist ingeven.

En voilá, je beland vanzelf bij je nieuwe XP-installatie.
 
Laatst bewerkt:
fabrieksinstelling weg

Wees voorzichtig:
Ook ik heb mijn Vista er af gedaan maar nu is mijn fabrieksinstelling van Vista verdwenen dus kan ik hem nooit meer terug zetten van XP naar Vista.

Buiswater
 
Wees voorzichtig:
Ook ik heb mijn Vista er af gedaan maar nu is mijn fabrieksinstelling van Vista verdwenen dus kan ik hem nooit meer terug zetten van XP naar Vista.

Buiswater


waarom zou je hem niet kunnen terugzetten naar vista? als de juiste gegevens op je recoverycd of op je recoverypartitie staan? (die laatste mag je dan wel niet verwijderen)

desnoods zet je vista er zelf op, zie niet in waarom dat probs zou geven.
 
Hoi !

Het hangt er helemaal vanaf of TS XP heeft geupgrade, of Vista naast XP heeft gezet !

In het eerste geval is je XP-versie waardeloos geworden, alleen al omdat de XP-key niet meer geldig is !

Hiervoor is genoeg gewaarschuwd, ook op dit forum !

Is Vista als dual-boot geinstalleerd, zijn er geen problemen: even VistaBootPro ( www.vistabootpro.org) downloaden en installeren.

Dit progje zoekt de boot.ini van XP op en zet dat op de goede plaats, zodat je weer kunt kiezen welk je OS je op wilt starten.

Greetz,

Harry.
 
bericht op mogelijke antworden/ oplossingen

Hoi iedereen,

Ik heb een dell dimension c521 en ik heb al geprobeerd om de recoverycd erin te doen en dan opnieuw op te starten maar dat lukt nou juist niet en ik hoorde dat als je vista (zoals ik heel dom heb gedaan) er twee maal op heb staan dat het dan heel moeilijk is om die er weer af te krijgen.

Ik heb zelf een opleiding voor windows 95 helpdesk:shocked: :eek: gedaan maar dit lukt mij dus echt niet
 
Windows Vista CD/DVD er in en dan opstarten via dat? dan format een partitie

of heb ik iets gemist? :confused:
 
iedereen bedankt

iedereen heel erg bedankt voor de antworden/oplossingen echt super:thumb:
Ik heb vista eraf gekregen en werk weer onder xp.

Tip::shocked: schaf de upgrade versie niet aan! Het werkt niet naar behoren en als je iets met de installatie fout doet ben je goed de pineut.

Mvg Lindje
 
Ik zou de upgradeversie net wel aanschaffen! Maar doe er dan een volledige installatie mee of voor het geval je toch wil upgraden, maak eerst een backup van je HDD.
 
Hoi 1

@Lindje: Net zoals de meeste experts raad ik een upgrade-install af !

Je kunt met een upgrade-DVD prima een clean install doorvoeren.


Scroll hier: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html door naar: Workaround voor de beperkingen van de Vista upgrade-DVD.

Doe het zo en maak een dual-boot systeem, kun je rustig aan Vista wennen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan