Ik wil windows XP installeren, maar hij ziet de partitie niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damiaan

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Hallo :D

Ik heb een Packard Bell 8400 AIO, overgekocht voor 147 euro... wou hem als game computer gaan gebruiken omdat deze teminste wel met de videokaart kan gamen... alleen heb ik soms hele hoge ping; en sowieso... Vista gaat heel slecht met gamen, ik wil dus Windows XP erop gaan zetten.

Als ik dus mijn installatie cd van Windows XP erin doe, doet hij alles gewoon zoals normaal als ik windows XP installeer, maar dan als hij aan het begin zoals gebruikelijk vraagt op welke partitie ik windows XP wil installeren, dan staat er dus geen enkele partitie :confused:

Ik heb nu Windows Vista Home Premium...

Oja, nog een vraagje :P Degene waarvan ik de PC heb overgekocht zegt dat ik de videokaart best zou kunnen vervangen, maar ergens anders lees ik dat het een onboard videokaart betreft? (Volgensmij een nVidia GeForce 8200)... als dit een onboard is, heb ik ook nog gehoord dat je met PCI toch een andere videokaart erin kan doen, klopt dit? En kan iemand me linken naar een tutorial of in het kort vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat en mij misschien een goede game videokaart aanraden?

Alvast bedankt:cool:

maak eens een foto van je pc.
plus een serie nummer van de pc kunnen we op de site van packard bell kijken.

waarschijnlijk heb je een sata schijf hier heb je sata drivers voor nodig van de packard bell site of moederbord fabrikant.

Hoi !

Betr. je video-kaart vragen.....zal iemand je hier wel antwoorden...

Betr. de installatie: mogelijk heb je Sata-schijven, en daarop kun je XP niet zonder meer installeren.

Of: je download de Sata-drivers van de Packard-Hell site, zet die op 'n floppy, en trommelt op F6 direct na het opstarten vanaf de XP-CD.

Of: je integreert de Sata-drivers in je Win XP-CD met behulp van bijv. nLite.

Hopelijk zijn er XP-drivers voor je PC voor handen....

Greetz,

Harry.

maak eens een foto van je pc.
plus een serie nummer van de pc kunnen we op de site van packard bell kijken.

waarschijnlijk heb je een sata schijf hier heb je sata drivers voor nodig van de packard bell site of moederbord fabrikant.

Als het goed is deze:

http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?m=home&pn=PB80128186

Dit is volgensmij voor alle iMedia's: http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=platform_amadeus_imedia&g=2000
alvast bedankt ;)

Zou u ook willen kijken of ik er een nieuwe nVidia GeForce in kan doen? :P dan ga ik nog wel ff uitzoeken welke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan