Ik wil zelfbouw computers gaan verkopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarn00tje

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2016
Zoals de titel al zecht wil ik pcs verkopen aan kennisen en op markt plaats

Dit zijn de specs
A4 5300
8gb ram
Een 300 gb hdd
En windows 7 legetiem

Zelf kost mij dit ongeveer 205 euro wat kan ik hier voor vragen op internet
Mvg Jarno

Ik denk niet dat je er meer voor kan vragen dan dat het jou kost.

Er zijn ook officiële bedrijven die jou computer voor je in elkaar zetten en hun geven er zelfs garantie bij. Hoe wil jij dat doen met garantie?

Ook heb ik mijn twijfels of het wel legaal Is zonder kvk inschrijving.

Maar het bij Vrienden/familie houden kan natuurlijk altijd!

Die KVK inschrijving heeft er helemaal niks mee te maken. Je mag best zelf wat in elkaar knutselen en dan verkopen.

Maar wie zou daar op zitten te wachten?
Garantie is inderdaad een belangrijk punt;
en is er nog een beetje markt voor PC's, ik dacht dat iedereen tegenwoordig een laptop of notebook gebruikte.

En als hardware-leek zou ik met de huidige (lage) prijzen toch gewoon een PC of laptop kopen bij de gevestigde leek.

Er zit geen enkele marge meer in hardware, tenzij je het in de echt grote aantallen weet te verkopen. Dus de vraag is hoe je er ook maar 1 euro aan denkt te gaan verdienen. Je kunt je dan beter op iets unieks richten waar sommige mensen wel voor willen betalen. Denk aan een uniek design, of een volledig getweakt en getuned systeem.

Op een pc mag je tegenwoordig ook nog eens 2 jaar garantie verlenen. Laatste consumentenpc die ik verkocht had een marge van precies € 4,-. Heb ik het ding wel intussen voor moeten ophalen bij de leverancier, afleveren bij de klant, factuur moeten maken, boekhouding moeten doen, registratie kopieerheffing, en nog wat posten die ik vergeet. Kan ik beter folders gaan bezorgen.

Welke kast en moederbord?
Zomaar wat dingentjes roepen en zeggen dat het je ong. €205,= kost schiet niet op.

Als hobby aan familie en kennissen is te doen, valt geen droog brood aan te verdienen.

Ik vraag me af wie er in godsnaam een pc met zulke specificaties koopt..?
Die A4 is zo traag als een slak die de Mount Everest op moet en je moet het ding in elkaar steken, installeren, ongeveer 2 Gb aan updates installeren wat met die Apu zeker een dag duurt..
Als je dan je uren gaat tellen verdien je ongeveer min € 5 / uur en dan moet je ook nog 2 jaar garantie geven :shocked:...
Waar ben je mee bezig...?:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan