Ik word hier zo moe van!! voeding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Tijdje geleden een soortgelijk bericht gepost maar heb het toen gelaten maar nu word ik er knettergek van.

Het volgende, ik heb een nieuw systeem gebouwd: FX6100 processor, 8gb ddr5 1600mhz,
ASRock 970 Extreme3 mb,Sharkoon Vaya kast, 500gb wd sata schijf,Sapphire 7750 1gb vidkaart, in me vorige systeem zat een aopen 300w voeding maar vond die wat weinig dus kreeg een voeding van een maatje die 580watt is.

Nadat ik me systeem in elkaar had gezet en em aanzette gebeurde er niks, ik alles dubbel gechecked maar kon niks vinden, vervolgens stop ik me oude aopen 300w voeding erin en hij startte gelijk. Om te checken of die voeding van me maat niet kapot was heb ik die weer in me oude systeem gezet en toen deed ie het wel.

Dus ik weer me aopen 300w uit me nieuwe systeem gehaald, weer die van 580w erin gezet, alles dubbel gechecked en weer niet starten, zodra ik de comp aanzet, draait me processor koeler 1sec en slaat het systeem weer uit :S

Nu was ik dit zat en heb me 300w er weer in gedaan en daar de afgelopen 2 maanden mee gewerkt en werkt prima maargoed, ik wil me computer verder uitbreiden dus heb meer power nodig. Vandaag een voeding van ms-tech van 750w gekocht, aangesloten en weer precies hetzelfde verhaal, processor koeler slaat een seconde aan en daarna het systeem weer uit, sluit ik me Aopen 300w weer aan doet ie het weer gelijk, ik word hier oa knettergek van ik heb gegoogled om een antwoord te vinden maar kan niks vinden helaas.

Ik hoop dat iemand van jullie een idee hebben..

Alvast bedankt :thumb:

MS-tech is een zeer slecht merk wat betreft voedingen koop altijd een voeding die wat duurder zijn

bij voedingen telt de regel goedkoop is duurkoop

goede voedingen worden meestal geleverd door corsair, seasonic, antec en XFX.
Aopen is een B-merk de een is goed en de ander wat minder

ga voor de zekerheid langs de pc boer en laat de pc testen met een goede A-merk voeding die hebben ze daar vast wel rond slingeren
zo sluit je 100% uit dat het aan de voeding ligt.

die MS-tech voeding zou ik persoonlijk in de prullenbak gooien

Hadden we toen ook al niet een antwoord gegeven in de trant van: je 300W (AOpen) voeding geeft waarschijnlijk meer power dan de 580 W van je maatje.
Nu heb je dus een FLUT voeding gekocht die minder doet dan je 300W AOpen ..
Kijk naar de uitbreiding wat je wilt doen en koop dan een A-Merk voeding voor je systeem.
MStech is geeneens een B of zelfs een C-merk, bagger is het echter wel ..

Nu ben je terug bij af, met het verschil dat je dus nóg een voeding hebt waar je weinig tot niets mee kunt doen ..

EDIT: deze link staat op de site van Sapphire: Aanbevolen voedingen voor je grafische kaart ..http://support.amd.com/us/certified/power-supplies/Pages/listing.aspx

Laatst bewerkt:
Ja, maar kom op zeg, dus alle voedingen die niet een Amerk zijn zouden het niet doen? Als ik een voeding, nieuw van 750w dan mag ik toch verwachten dat ie het gewoon doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal niet zeggen dat geen A-merk voedingen het niet doen, die keuze die jij hebt genomen was zeker geen goeie..
Snel inruilen voor een goeie.
Wat kostte dit '750W' exemplaar? ( als ik zo vrij mag zijn..)

voedingen hebben andere regels dat er 750watts op staat betekent niet dat ze dat ook daadwerkelijk kunnen leveren
MS-tech voedingen zijn erg inefficiënt creëren veel hitte en veel energie gaat gewoon verloren zodra het word omgezet van alternating current naar direct current
verder worden dat soort voedingen ook met slechte materialen geleverd en aan elkaar vast gelijmd
en vaak is de 12v+ rail ook ondermaats en kan deze bij lange na niet de benodigde AMPS leveren die de hardware ook echt nodig heeft

daarom zeg ik("wij" whittey) ook zorg ervoor dat je bij de pc boer een goede A-merk voeding test in het systeem zodat je 100% kan bevestigen dat het aan de voeding ligt
en koop dan een goede A-merk voeding.

Laatst bewerkt:
Ok, normaal google ik ook wel reviews van hardware maar voor some reason niet gedaan bij me voeding. OP een ander forum zag ik dat ie waarschijnlijk maar de helft output heeft maar dat is dan alsnog 375w, dan zou die het toch moeten doen?

Afin, ik ga em morgen terug brengen, hij kostte €50,- heb bij een andere toko een corsair CX500 500w gezien voor dezelfde prijs en de reviews zijn goed dus die maar doen dan.

Gewoon nooit MS-Tech kopen, voor niets (geen aftermarket koelers, voedingen, behuizingen), ben je van het probleem af. Die CX zal goed werken, je hebt geen zware videokaart (waarom heb je dat eigenlijk niet gedaan?).

Wat niet gedaan?

Ok, ik heb een nieuwe voeding, Corsair CX 750, ik ga em zo inbouwen, op hoop van zegen, als deze het ook niet doet dan weet ik het niet meer.

Goede voeding, zou moeten werken anders is er iets anders aan de hand. Wel even goed letten op alle aansluitingen.

Nou, ik heb het allemaal aangesloten en je raadt het al..... Het werkt!!:D

Gelijk 2 extra schermen aangesloten, wat casefans en een webcam en alles gaat lekker.

Dus bedankt voor al jullie tips en adviezen en ik ben weer wat wijzer over voedingen.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan