Ik zie het ff niet meer zitten, wie wil helpen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutch_Lady

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2003
Beste Lezer,

Ik heb een website gemaakt met frontpage. De server waar ik de domeinnaam heb die ondersteund frontpage niet dus wil ik iets in php waar ik geen verstand van heb.
Op de website is een pagina waar je gegevens moet invullen en dat kan verzenden naar het emailadres. Deze pagina moet in PHP maar het lukt me echt niet. Ben nu al een week bezig en zie het ff niet meer zitten.
Het gaat om http://www.blindevink.nl/challenge.htm

Op internet heb ik ook nog geen duidelijke uitleg gevonden. Wie wil en kan mij helpen.

Gr,
Dutch_Lady

Op die sites ben ik ook al geweest maar snap daar niet veel van.
Als er een script is dan is dat weer niet met de velden die ik wil hebben en ik weet niet hoe ik die erin kan krijgen.

Dutch_Lady :D

Ik heb ff snel wat in mekaar geflanst. Je hoeft in je formulier niets te veranderen aan de namen van de velden alleen onderstaande code te kopiëren en de plakken in een document, die te noemen naar mail.php en in dezelfde map te zetten als het formulier.

Overigens alle rechten voorbehouden en ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in het script ;)

PHP:
<?php

//Script voor het form voor blindevink.nl
//Copyright pcfixer :)

//Eerst ervoor zorgen dat dit alleen gebruikt wordt voor het form te submitten en niet ergens anders voor!

if(!isset($_POST["Versturen"]))
			die("Eerst het formulier invullen alvorens hierheen te gaan!");

//Goed, als we tot hier komen dan weten we dat er wel iets is gesubmit...
//Volgende stap: controleren of het wel geldig is allemaal...

if(empty($_POST["clannaam"]) || empty($_POST["website"] || empty($_POST["email"]
	 || empty($_POST["datum"] || empty($_POST["datum1"])
{
 	 die("Je hebt niet alle velden (correct) ingevuld. Klik <a href=\"#\" onClick=\"history.back(-1)\">hier</a>"
			 ." om terug te gaan en het te verbeteren!";
}

//I'll keep it simple met de error controle.Hierboven wordt gecontroleerd of ze allemaal wel iets bevatten (niet leeg zijn dus)
//We gaan nu de gegevens verwerken in een mailtje...

$to = "mijnadres@mijndomein.nl";	 //vul hier je adres in waar het naar toe moet!!
$subject = "Mijn Onderwerp";			 //Vul hier een onderwerp in!

$message = <<<EOM

Er is een mailtje verstuurd vanaf een website naar dit adres! De gegevens uit het form waren:

Clannaam: {$_POST["clannaam"]}
Website Clan: {$_POST["website"]}
E-mail Matchplanner: {$_POST["email"]
Datum: {$_POST["datum"]}
Tijd: {$_POST["datum1"]}

Tracegegevens (optioneel):
IP adres verstuurder: {$_SERVER["REMOTE_ADDR"]}

Mvg,
de PHP parser.
EOM;

/*
		Bovenstaande tekst mag je wijzigen in wat je maar wilt!

Hieronder gebeurt het allemaal: het mailtje wordt verstuurd...
*/

mail($to, $subject, $message) or die("Er ging iets mis met het versturen van het mailtje!");
echo "De mail is verstuurd! Ik neem zo snel mogelijk contact met je op!";

?>

Dit was al een stuk duidelijker omdat alle velden in het PHP-script terug te vinden waren.
Krijg alleen een foutmelding:
Parse error: parse error, expecting `')'' in /var/www/html/mail.php on line 15

Het gaat ooit nog wel lukken.

Thnx,

Dutch_Lady

PHP:
<?
if(empty($_POST["clannaam"]) || empty($_POST["website"]) || empty($_POST["email"])
     || empty($_POST["datum"]) || empty($_POST["datum1"]))
{
      die("Je hebt niet alle velden (correct) ingevuld. Klik <a href=\"#\" onClick=\"history.back(-1)\">hier</a>"
             ." om terug te gaan en het te verbeteren!";
}
?>

Ow oops ik zie hem ja... Had de if al veel te vroeg afgesloten :D... Ach dat krijg je als je te haastig werkt (en je met 1002 dingen tegelijk bezig bent... ;))

[edit]

- en een haakje bij de eerste die() vergeten
- en een } vergeten bij een post variabele in het bericht. Het kan zijn dat php hier niet over begint te zeuren maar wist niet zeker of je dat ook in multi-line modes moest doen en hoe het netjes te escapen...

@Jpeetje: je vroeg wat EOM betekent. Zelf verzonnen, het betekend End Of Message. Dit kun je altijd doen met strings, als je het maar begint met <<<(je afkorting) en eindigt met (je afkorting);

Dus:

PHP:
<?php

$str = <<<STR

BLAAAAT

STR;

//-------------------------------

$boe = <<<EOT

TEXT TEXT TEX TEXT

EOT;

//enz

?>