Ik zie mijn eigen router niet wel die van anderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

overspray

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem mijn laptop met usb sitecom netwerkadapter (of hoe dat mag heten) ziet mijn wifi router niet. Het vreemde is dat die wel andere routers ziet van de buren etc.. Mijn ipad, iphone en netbook zien wel mijn router in de lijst staan.
Ik heb een sitecom router en sitecom stick. Ik sta voor een raadsel misschien dat iemand hier een oplossing heeft. Ik run Windows XP op mijn laptop.

Alvast bedankt voor de reacties

@Windowsfaq,

Stop eens met die onzin datWindows Xp dit niet goed kan en dat niet goed kan en te oud is. Allemaal onzin wat je aangeeft en niet relevant voor de topics.

Windows Xp kan prima met Wireless overweg.

Hmmmm wat moet ik met dit antwoord?????
Ik neem aan dat dit een reactie op een ander is of zo.
Ik heb geen kwaad woord gezegd over xp sterker nog ik draai graag met win xp.
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost ik hoop dat ik het kan proberen met een andere usb wifi adapter.

Ik denk dat er origineel een bericht is geplaatst door Windowsfaq en dat crash dat gemodereerd heeft.

Eerst zou ik zeggen dat je SSID broadcast uit hebt gezet, tot je zegt dat je zegt dat je ipad, iphone en netbook de router wel in hun lijst hebben. Weet je zeker dat je ze daar niet handmatig hebt toegevoegd en dat ze daarom nu in de lijst staan? Met WinXP kun je dat ook proberen door op 'other network' te klikken en de SSID zelf in te voeren.

Nee ik heb de router niet handmatig toegevoegd ik zag mijn router gewoon in de lijst staan van beschikbare routers zowel op de ipad, iphone en ook op mijn netbook.
Ik blijf het een vreemd probleem vinden vooral omdat ik zoveel routers om mij heen wel zie. Bedankt voor de reactie ik ga ervan uit dat de stick een probleem heeft maar moet eerst even een ander wifi adres zien te vinden bij kennissen om te kijken of die daar wel werkt en andere stick om te kijken of die dan wel bij mij thuis werkt.
In ieder geval bedankt voor de reactie en de tip om SSID handmatig in te voeren dat moet ik nog even uitzoeken.

Wat voor versleuteling heb je? Misschien kan de stick wel geen WPA2 aan oid...

Ik heb de beveiliging even uitgezet en toen zag die wel mijn router dus het is de versleuteling die het probleem veroorzaakte en vandaar zag die wel andere routers.
Bedankt voor de oplossing. Ik koop nu een nieuwe adapter en dan is het geen probleem meer.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan