Ik zie spoken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Mijn pc doet raar!

Een heleboel dingen tegelijk, vanaf vanavond als ik Word 2000 opstart en en document probeer te openen komt er een scherm van NIS met de vraag of ik permit wil geven aan NAV32.exe terwijl dat in de firewall met permanente toegang staat.

Ik zie overal op websites reclame verschijnen terwijl ADD blocking in NIS aan staat.

Ik heb mijn Temp map leeggegooid, mijn temp.internetfilesmappen geleegd, maar als ik de pc opnieuw opstart dan duurt het eindeloos (zeker 5 minuten) voordat ie in mijn buroblad komt en dan duurt het nog eeuwen voordat norton geladen is.

Ik heb gecontroleerd op spyware met adware en spybot, heb een online virusscan gedaan bij Housecall en niks gevonden. Heb een NAV scan gedaan, ook niks gevonden.

Heb al een hijackthislog geplaatst in de topic maar ik zie gewoon dat daar niks geks tussen staat.

Iemand stuurde me vanavond een document en ik heb hem er een gestuurd. Hij heeft hetzelfde probleem met het openen van dat document, ook de vraag of NAV32.exe op i-net mag.

Nadat ik de pc opnieuw had opgestart kwam NAV wel in maar NIS niet. Bij handmatig opstarten van NIS waren alle items uitgeschakeld en moest ik mijn Supervisor ww ingeven. Ik weet zeker dat ik het goede gaf maar het wordt niet herkend!

Heb de pc teruggezet naar een herstelpunt van 7 januari. Toen was alles nog in orde.
Maar zelfs nu komen de advertenties tevoorschijn, ondanks dat in NIS de addblocker aan staat en is Word ontzettend traag met openen om over de documenten nog maar niet te spreken.

Ik heb windows XP pro

Wat kan hier aan de hand zijn?

Laatst bewerkt:
Buffy heeft gelijk.
En wat is dat laatste: CSS ??
Traag opstarten: wat heb jij een opstartlijst zeg?
Gebruik je alles bij opstarten?

Geplaatst door falconetti
Buffy heeft gelijk.
En wat is dat laatste: CSS ??

Falco, bedoel je dit? ->
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{64ACC928-7E60-48A6-83C6-F86FB24BB9E6}: NameServer = 195.241.48.33 195.241.49.33

Daar is volgens mij niks mis mee (correct me if I'm wrong), heeft dacht ik gewoon met onschuldige processen betr. Marga's internetverbinding te maken.

Hi Buffy! :D

I don't know if you're wrong ??
Maar Marga heeft wel een ERG lange opstartlijst ....

Jah, en dan zet ik die dingen uit in msconfig, en de volgende keer staan ze er weer :confused:

Misschien kan iemand me vertellen wat ik nou wel of niet kan uitvinken want het duurt erg lang ja voordat ie opgestart is.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Outlook Express\Msimn.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Marga No\Mijn documenten\computer hulpprogramma´s\hijackthis\HijackThis.exe

Voor wat betreft de suggestie over de worm als hierboven beschreven: Windows NT/2000/XP
To end the Trojan process:
Press Ctrl+Alt+Delete once.
Click Task Manager.
Click the Processes tab.
Double-click the Image Name column header to alphabetically sort the processes.
Scroll through the list and look for Nav.exe, Nav32.exe, Nav-32.exe, and D.exe.
As you find each file, click it, and then click End Process.
Exit the Task Manager.
Vetgedrukte bestanden komen niet voor op mijn pc en ook de map c:\ARQUIV~1\NORTON~1 die door de worm aangemaakt wordt is niet aanwezig.

De virusdefinities zijn up to date en bij scan wordt ook niks gevonden

Maar , en daar maak ik me de meeste zorgen om, ondanks dat in NIS2003 de addblocker aan staat komen toch de advertenties op mijn scherm in tegenstelling tot voorheen. Dus ik vertrouw mijn NIS niet meer

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds beetje aan het uitvogelen met XP (superfijn afstellen). Toch op dit moment kan ik wel zeggen: sommige programma’s kunnen uitgevinkt worden, zoals: Messenger, ICQ, OE, IE.
Veel mensen hebben zelfs in hun opstartlijst staan Office, Quick Time, etc.
Dat is dus NIET nodig.
De programma’s dat men op de PC heeft staan zitten toch in het lijst: Start\Programma’s. Dus als men iets wil gebruiken dan start je dat op dat moment op.
Bij mij, als programma’s starten alleen Norton, SpywareGuard en Spystopper op.
Verder niets.
In jou geval ik vraag me af: als je de PC opstart, ga je altijd direct, tegelijkertijd, werken met: Messenger + ICQ + IE + OE ??
Veel mensen hebben ook Office in hun opstart. Maar daar zit ook o.a. Word in!
Moet je nagaan: Office gaat dan ALLE lettertypes opstarten, klaar voor gebruik!
Maar dat duurt wel ERG lang!

Als je ze uitgevinkt hebt moet je ze vastzetten.
Dat kun je met dat vinkje doen als je weer opnieuw opstart. Je kunt ook Kleinkramers script gebruiken.
Direct na het wijzigen even er op klikken en je hoeft ook niet offline om de wijzigingen door te zetten.
Hou er wel rekening mee dat Norton gaat piepen. Je moet dat script autoriseren dan is het over.

Falconetti, volgens mij moet je wel iets meer doen om die messenger te mollen. Daar zijn weer andere progjes voor. Messenger komt steeds terug. Zie je hoe langer hoe meer lege vakjes in msconfig. :)

Laatst bewerkt:
Hahaha, dan werkt je virusscanner tenminste.

Ho, wacht even, jullie hebben XP? Anders moet je hem een voor jullie geschikte vragen.

Laatst bewerkt:
Ja Elisa :D G..d zijn dank werkt mijn Norton!
Nee, op deze PC gebruik ik geen XP. Ik heb wel in huis een nieuwe laptop staan met XP, maar die gebruik ik bijna nooit. Ik hou niet van XP :( :( :evil:

Het is een script dus .vbs daardoor moet je hem, eenmaal op de pc, autoriseren bij Norton.

Hierbij eentje zonder extensie

Laatst bewerkt:
Maestro12, als Norton op mijn bijlage niet zo reageren zou het kwalijk zijn. Het heeft niets te maken heeft met hetgeen waar jij aan refereert.
Het is een script wat zegt: alles wat je net in msconfig hebt ingevoerd moet direct omgezet worden in actie.
Normaal gesproken moet je eerst offline.
Maar een script is een script voor Norton ;)

Over dat uitzetten van de messenger e.d. ik heb daar pasgeleden een leuk progje voor gekregen van iemand , duitstalig , heet XP-antispy .
Kun je ook autoupdate e.d. uitzetten .

Hij is er ook in het Nederlands en ik heb hem gebruikt. Ik zal nog eens de boel nalopen. Voorlopig vult die messenger al mijn logs van Norton :(
Trouwen, ook AdAware heeft zoiets. Heb ik ook gebruikt. Moeilijk uit te roeien maar er schijnt verandering in te komen met het volgende service pack.

Deels. Soms startte NIS idd niet op en bij handmatig starten kreeg ik de melding ´not logged on´

Maar áls ie wél startte dan werkte dus de adblocker niet.

Ik zeg werkte, want inmiddels heb ik mijn systeem hersteld naar 28 december, Norton 2x opnieuw erop gezet en op dit moment werkt alles.
Voordat ik Norton deinstalleerde kreeg ik een melding dat óf een virus óf een hack de oorzaak was van de troubles. Heb met 2 online scanners gecheckt op virussen en niks gevonden.

Hoop nou maar dat ie het blijft doen.

Ik heb de settings van antispy nog eens bekeken , je kunt aangeven dat messenger niet opgestart word als windows word opgestart .
Good enough for me !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan