Ik zie wifi niet op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoeltjeM

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Dag allemaal,

Ik woon nu tijdelijk in een appartement, waar wifi aanwezig is.
Mijn vriendin maakt met haar laptop al vrolijk gebruik van deze wifi.
Tot dusver nog geen problemen.
Echter, ik wilde gisteren thuis aan het werk, maar mijn laptop zag onze wifi niet?? :confused:

Enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Groet!

Beste RoeltjeM,

is het zo dat je geen enkel wifi netwerk ziet of alleen dat ene netwerk niet ziet?

Zie je op andere locaties (school of werk bijv.) wel netwerken ?

Uitroepteken is niet nodig...

Ik zie een paar mogelijkheden:
a. Het gaat om een wifi netwerk op de 2,4 Ghz band op kanaal 12 of 13. Kijk in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) onder Netwerkadapters -> Dubbelklik op je wifi adapter -> kijk in tabblad Geavanceerd of je daar iets kunt instellen over de regio waar je in zit. Japan en USA hebben geen kanaal 12 en 13, dus zet het op Europa (of een europees land etc.)
b. Het gaat om een wifi netwerk op de 5 Ghz band, maar je wifi adapter kan alleen verbinden met wifi netwerken op de 2,4 Ghz band.

Tijs.

Wat raar zeg! Vandaag staat hij er wel weer tussen, en ik heb zeker gisteren goed gezocht, stond er gisteren niet tussen. Weet niet precies wat de oplossing nou is.. Kan gesloten worden.

Wat er veranderd kan zijn is het volgende (ik speculeer hier even):
De router is een 2,4 Ghz router die op kanaalnummer "Auto" staat, en nu blijkbaar besloten heeft niet meer kanaal 12 of 13 te gebruiken maar kanaal 11 of lager.

De vraag zet je (als vragensteller) zélf op opgelost. Kan rechts onderaan je startposting, bijv.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan