• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ik zoek alweer iets wat ik niet kan vinden (email versturen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter xmir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xmir

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Jawel daar ben ik weer ;)
Ik heb nu bedacht dat ik het wel handig zou vinden als er een mailtje verstuurd wordt naar de medewerker (code in kolom B, corresponderend met het bijbehorende emailadres (tabbl. "medew." waar de code in kolom B staat en het emailadres in kolom D).

Ik denk aan twee mogelijkheden:
- mail automatisch versturen als er in de huidige week iets veranderd in cel C tm AT
- knop om dit handmatig te kiezen per medewerker

Ik heb gezocht (hier en google) maar niks gevonden waar ik wat mee kan.

Kun jij me helpen?

Het volledige bestand heb je inmiddels al ;)

@xmir Niels is niet de enige op het forum die helpt. Er zijn er vele, wil je dan ook de vraag compleet maken zodat ook andere mensen hier wat aan hebben. Zeker voor het nageslacht is het niet slim om het bestand er niet bij te plaatsen. Dus graag voldoen aan mijn verzoek.

Laatst bewerkt:
@mir,

als je het bestand plaats dan zou ik wel even de namen en mailadressen aanpassen wegens privacy redenen.
en ook je bestand in de vorige post. Plaats eventueel een kleiner voorbeeld bestand ipv je complete bestand
om de reden die Huijb aangaf.

@huijb,
bestand toevoegen voor nageslacht maakt in dit geval niet veel uit, het is gepost via mijnbestand.nl en dat vervalt na 30 dagen.

Niels

Daarom ben ik er persoonlijk ook op tegen om bestanden op dit soort servers te plaatsen, het maakt de vragen veelal incompleet.

Hoi Niels je hebt gelijk wb de adressen, het zijn alleen werkadressen die voor ons sowieso gewoon online staan. Een voorbeeldbestand deed ik wel altijd maar dan lukken in het echte bestand vaak dingen niet dus vandaar even zo.
Ik ga er overigens niet vanuit dat op een forum van excel liefhebbers misbruik gemaakt wordt van emailadressen ;)

@Huijb...het bestand is te groot om hier te plaatsen ik zal proberen voor deze vraag een voorbeeldbestand te maken en te plaatsen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Correctie, dit is geen forum voor alleen Excel. Het is een zeer breed forum.

@Niels; ik zoek op de door jou genoemde site maar ik kan niet vinden wat ik zoek, of ik kom kennis tekort om de daar gegen macro's om te bouwen naar mijn situatie :(

was al bezig ;-)

Code:
Sub Mailen()

Dim stBody As String
Dim stMailid As String
Dim oApp As Object
Dim Omail As Object

stBody = " type hier je tekst die erbij moet komen te staan" & vbCrLf & "vbcrlf is een code om een nieuwe regel te beginnen"
stMailid = ActiveCell.Value

Set oApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set Omail = oApp.CreateItem(0)
With Omail
    .To = stMailid
    .Subject = "bestand is gewijzigd."
    .Body = stBody
    .display 'veranderen in .send om meteen te versturen
End With

Set Omail = Nothing
Set oApp = Nothing
End Sub

ga in de cel staan waar het emailadress in staat en voer de macro uit.
kan dit niet testen , werk met een mac en heb geen outlook.

Niels

Laatst bewerkt:
Ook hierin heb je weer gelijk maar in dit gedeelte van het forum komen vast vnl excel liefhebbers toch....

Correctie, dit is geen forum voor alleen Excel. Het is een zeer breed forum.

Nu was jij sneller, :)
was hem nog aan het aanpassen, kopieer de macro uit die post nog eens.

Niels

oke, maar is dit ook hoe je het wilt?
ik gaf alleen de mail macro om hem te testen,
ik zou hem niet laten reageren op een verandering van cellen omdat de kans groot is dat je veel onnodige mailtjes krijgt.
maar er is wel iets in te bouwen dat je een mailadress uit een lijstje kunt kiezen ipv dat je de cel aan moet klikken en de macro uitvoeren.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan