Ik zoek de oude Windows Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Wie kan mij aan die Windows Messenger helpen, eenverwijzing van waar dat proggie staat is ook goed. Ik had em, maar door een stomme fout is ie zoek. En ik weet dat ik em de vorige keer ook heb moeten zoeken.

Van Windows krijg je em niet meer.

Dus niet de MSN 7.5 of Live 8.0 maar de Windows Messenger.

Ik moet em gebruiken ivm Hulp op Afstand wat bij mij nog steeds niet wil werken.

Bijv. dank:thumb:
 
Bedankt voor je berichtje....maar, ik kon zelf niet op die site komen, wel gekeken, staat in favorieten...maar, dit is de MSN messenger en ik zoek die OUDE Windowsmessenger, zeg maar die kleine kale zakelijke......

thanks again:thumb:
 
1) Windows Messenger

IM client die standaard is ingebouwd in Windows XP. Niet te vinden in de softwarelijst. Wordt vaak als irritant ervaren, omdat de meeste mensen liever MSN Messenger gebruiken (zie 3) en geen twee Messengers naast elkaar willen hebben, en omdat Windows Messenger vaak hardnekkig wil blijven opstarten met Windows en Outlook Express.

Verwijderen/uitschakelen van Windows Messenger kan op verschillende manieren:

a) Schakel Windows Messenger uit (als die aanstaat).
Ga naar Start -> Uitvoeren. Kopieer de volgende regel en plak deze in de balk:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%/INF/msmsgs.inf,BLC.Remove

Druk op Enter.

b) Dit script van Doug Knox doet hetzelfde: http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm

c) Met dit tooltje, ook van Doug Knox, kun je Windows Messenger verwijderen of uitschakelen: http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm

Twee kanttekeningen:
  • Als je Windows Messenger verwijdert, werkt 'Hulp op afstand' niet meer. Wil je geen last meer hebben van Windows Messenger maar de mogelijkheid tot hulp op afstand behouden, gebruik dan het bij c genoemde tooltje en kies voor 'disable' in plaats van 'remove'.
  • Na het verwijderen van Windows Messenger wordt dit programma via WindowsUpdate aangeboden als optionele update. Indien gewenst kun je het langs die weg opnieuw installeren.

    Je kunt Windows Messenger ook opnieuw installeren via Configuratiescherm > Software > Windows onderdelen toevoegen toevoegen of verwijderen (mits je de cd van XP bij de hand hebt).
Bron
 
Ja, neen dus, nog steeds niet.....ik word er echt helemaal gek van.....nu weer met een ander geprobeert, hetzelfde verhaal, lukt niet, maakt niet uit waarmee....

Die ene waar het wel mee lukt zit dus bij Chello net als ik dus heb een mail gestuurt met een verklaring....en weet zeker dat het daaraan ligt....

Vanmorgen dus weer met iemand anders bezig, ook geen succes, en met die moest ik als ik HOA moet geven via msn, de windowsmessenger installeren...had ik, maar dat was voor de herinstallatie van een paar weken terug.

Nu moet ik wel zeggen dat die partners als ze een router hebben er geen bal van begrijpen, dus als ik vraag om die poorten open te zetten (bijvoorbeeld 5800 en 5900 voor TightNVC) ze dat niet kunnen en ook niet weten hoe te doen. Mooiste is dan de opmerking die ik kreeg, kun jij dat niet effe doen via HOP, LOL. kip en ei verhaal.

Bedankt maar weer,

groet:thumb:
 
Mmmmm, ik kan niet inloggen via die messenger, werkt niet......:evil:
 
crazyheels zei:
Mmmmm, ik kan niet inloggen via die messenger, werkt niet......:evil:
Hulp op afstand wel aangevinkt? Rechtsklik deze comp./eigenschappen/verbindingen van buitenaf/vinkje bij de bovenste.
 
Ja, is aangevinkt.....

Ik zet Live Messenger 8.0 uit en wil dan inloggen met mijn hotmail adres en wachtwoord, pakt ie niet.....

t gekke is dat ik dus met die dame die ook bij chello zit gewoon hulp op afstand kan doen met de ingebouwde hulp op afstand in de MSN 7.5 bij haar en de 8.0 bij mij.
Bij ieder ander lukt het dus niet!!!!!!:thumb:
 
Hehe, dit is voorlopig de oplossing...... http://www.teamviewer.com/index.aspx

Ik kon zowaar inloggen....

Beide computers dit proggie downloaden (de free one)....

De viewer zet em op Remote Control, de partner die geviewd moet worden op Teamwork. De viewer neemt het id over van de partner die geviewd moet worden en het wachtwoord die daar op de comp staan....en dr is kontakt.

Dr wordt gebruik gemaakt van een firewall opheffing zoals ik zag, Dyngate...

Werkt goed en volgens mijn partner sneller dan msn hulp op afstand.......

Vraag opgelost...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan