Ik zoek een antivirus die niet te veel geheugen gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guitarfreak12

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Hallo iedereen

Ik zoek een gratis virusscanner die heel weinig geheugen gebruikt, want ik heb een asus eee pc met 1 gb geheugen, en ik speel ook minecraft, dus de virusscanner moet zo min mogelijk geheugen gebruiken.
Kan iemand mij op weg helpen?

Groetjes, Thijs

Ik gebruik daar AVAST free voor. Doet goed zijn werk en vraagt niet te veel van het netboekje.

Ik heb nu security essentials, maar welke van de twee gebruikt dan het minste geheugen?

Ik heb geen ervaring met Security essentials. wel met AVAST Free en deze werkt goed op mijn netbookje.
Als u nu SE gebruikt en vindt dat die te veel performance van het netbook vraagt, dan zou ik gewoon AVAST free eens proberen.
Beide zijn gratis en in no tiem weer terug te zetten als het niet bevalt.

ESET nod 32

ik heb een goeie virusscanner ESET NOD 32 neemt 00% in en werkt goed

je kunt hem *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben eruit, en dit zijn de resultaten:
Security esssntials: in totaal 357 mb geheugen
Avast free: 252 mb geheugen
Nod32: in totaal 540 mb geheugen

Dus ik hou het op avast free
Bedankt iedereen!

Als je Windows 7 hebt, zit er standaard al een virusscanner in, Windows Defender. Toch?

Klopt, maar die zet ik dan ook uit als ik AVAST gebruik, want twee permanent actieve av-producten naast elkaar is vragen om ellende.
Overigens is het wel aan te raden om naast de permanent actieve AV ook twee stand alone av-producten te gebruiken die je dan eens per week een scan laat doen, want geen enkel AV-product, gratis of betaald, vangt alles af (en zelfs dan ben je nog niet 100% veilig, maar dat bestaat ook niet, 100% veilig).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan