Ik zoek een Apple MAC laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

bij mij thuis zijn ze echt HOOOG nodig toe aan een nieuwe laptop..

de 1.5ghz processor en de 256mb ram beginnen mijn ouders de keel uit te hangen.

bij de mediamarkt zag mijn ma een apple die vond ze erg mooi maar ook erg duur.

dus 2 vraagjes:

1: waarom zijn apples zo duur terwijl ze qua hardware specs soms minder of evenveel bevatten als een windows variant?

2: ik zoek dus een apple laptop liefst zo goedkoop mogelijk. er worden geen gekke dingen mee gedaan eigelijk moeten ze er alleen maar mee kunnen internetten (stream filmpjes bekijken, internetbankieren, etc) enige vereiste is een interne draadloze ontvanger. zodat ze draadloos kunnen internetten.

mvg mij.

Tja waarom zijn ze duurder.

Mijn mening (en ik bezit een MacBook Pro) is dat je betaald voor het design, de meegeleverde software en het merk.

Design omdat een huis-tuin-en-keuken laptop van plastic is en 90% van de MacBooks van aluminium.
Verder is een MacBook vaak kleiner dan een Windows PC met dezelfde resolutie.

Bij een nieuwe Mac krijg je standaard iLife, een pakket met verschillende "geavanceerde" software.

En de laatste is redelijk algemeen, het logootje kost je wat extra's

Puntje twee is geen punt elke Mac (Behalve de Mac Pro) heeft standaard een Wireless-N ontvanger en verzender

bedankt dat was duidelijk :P

maar weet je ook een webshop of gewone winkel o.i.d waar ik ze zo goedkoop mogelijk kan halen?

Nieuw zijn ze overal voor dezelfde prijs.

Wil je een gewone MacBook (geen Pro) dan raad ik de unibody aan, niet de witte.

Via Helpmij kun je wat korting krijgen zie ik http://www.helpmij.nl/hardware.php
Dan kost de goedkoopste unibody je €1.126,93

sins jij een ervaren mac user bent deze vraag:

hoe zit dat eigelijk met snelheden?

merk je veel verschil met een 2ghz mac en een 2ghz windoos?

Zoveel verschil zal er niet in zitten.

Het verschil zit hem in het besturingssysteem.

OSX geeft ondersteuning voor 4GB geheugen, Windows Vista doet dat ook maar gebruikt daar dacht ik maar 3 GB van.

Verder kun je op een Mac ook Windows draaien mocht dat noodzakelijk zijn (uiterste redmiddel :P)

hehe ok ik weet genoeg bedankt voor de reacties :thumb:

xD. Licht er aan welke vista he?
Als je ultimate heb ondersteunt die 128GB werkgeheugen wat echt wous is xD
en windows vista 32 bit kan 3,5 gig ik heb zelf 4. Als je misschien goeie laptop zoekt. ook vooral snel. : http://shop.yorcom.nl/artikel/LAPTOA3001M9/Toshiba_A300-1M9_15,4_T5800_4GB_250GB.htm
Ook goed om te gamen ik ben er voor aant sparen. Ow en weetje wat lol is als je linux heb een easteregg typ in soort command promp freddyfish
ofzo. xD krijg je ene vis in je beeld
WAARSCHUWING! Die vis gaat niet meer weg. XD maar wel grappig :P

Je maakt een fout: het verschil zit hem niet in welke versie Vista je gebruikt, maar in hoeveel bits je versie is. Een 32 bits zal maar maximaal 3,25 GB werkgeheugen gebruiken, ongeacht of het home basic of ultimate is.

Een 64 bits daarentegen ondersteunt echter veel meer, dacht inderdaad 128 GB werkgeheugen. En ook hier maakt het geen verschil tussen home basic en ultimate.

En dat van Linux.. tjah.. heeft niet echt toegevoegde waarde aan de vraag dacht ik zo.
en wat betreft die laptop: het is niks bijzonders en gamen zal je behoorlijk tegenvallen.

Ja maar een echte game pc zal je toch niet makelijk vinden
en denk maar niet dat ik er crysis op ga doen. :P opzich is het een hele goeie

Een echte game pc vind je niet nee. Die zet je zelf in elkaar..
En die laptop is gewoon geen gaminglaptop. Van mij mag je hem kopen maar de spelletjes van de laatste 2 jaar wordt gewoon krap.

allemaal heel leuk en aardig maar voor diegene die de bovenstaande post en/of titel niet hebben gelezen... zeg ik nogmaals.... ik zoek een mac geen gewone laptop...

en ook geen gamers laptop maar een gewone mac waarmee iemand kan internetten en werken...:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan