Ik zoek een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Ap 4005c2d E4300;1gb;320gb;geen Os

ik kom me er ook nog even mee "bemoeien";
Ik zoek een nwe pc met als doel ; foto/-videobewerking (en tuurlijk internetten, soms wat downloaden (muziek, korte filmpjes) gamen, en huis- tuin- en keukengebruik). Ik ben geen "sleutelaar".
Wat raden jullie aan als minimale vereisten?
is AP 4005C2D van Computerland geschikt? Is EUR 449 een goede prijs?
Er staat verder niets bij de produktspecificaties, dus ...
Waaraan zie ik (in het algemeen gesproken) in de specificaties of de pc een aansluiting heeft voor tulpstekkers (ivm overzetten video8). Als er niet zo'n ingang op zit, zijn er verloopstekkers oid?
Ik ben me aan het inlezen in het aanbod, maar moet even weten waar ik op moet letten. Het is en blijft jammer dat verkopers altijd preken voor hun eigen parochie ipv objectief en nuttig advies te geven...

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het ander topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je vraag verder.

Advanced Power 4005C2D

De Advanced Power 4005C2D bevat het nieuwste Intel processor type en
is mede daarom de ideale keuze voor mensen die een PC aanschaffen met het oog op de toekomst!

Met zijn hoge specificaties kan hij vrijwel alle hedendaagse toepassingen moeiteloos aan.
Zo bevat de PC een Intel Core2Duo E4300 processor, een 320GB harde schijf, 1024MB werkgeheugen,
een double layer DVD brander, geheugenkaartlezer en is voorzien van een draadloos toetsenbord en muis.
Het systeem wordt geleverd zonder besturingssysteem en monitor.

Staat dus weinig geschreven over de geplaatste hardware.
Wanneer je hem idd voor foto-videobewerking gaat gebruiken, is info wat betreft de videokaart wel belangrijk. Ook is 1 GB intern geheugen minimaal.
Let wel, voor deze prijs zit er geen OS bij.
En wat voor monitor wil je erachter zetten mbt het fotobewerken?

Wat voor foto's bewerk je, en met welke software?

Laatst bewerkt:
Ik heb computerland gemaild - hopelijk komt snel een reactie...
OS is besturingssysteem toch of niet?
Raadt je Windows Vista af?

Ik heb een "gewone" monitor (geen TFT ofzo). In hoeverre is dat van belang m.b.t. foto-/videobewerking? Nog niet eens bij stil gestaan...

Foto/video - huis tuin en keuken hoor! Niks (semi) professioneels...

Ik heb nu voor foto: unlead iPhoto express , maar die is oud.
Omdat we net een dig. videocamera hebben gekocht kunnen we misschien een combinatie softwareprogramma aanschaffen (foto én video bewerking). Tips?

Groet,
Jannet

Nog steeds niks vernomen van computerland (ook niet na reminder). Die valt dus af... Overige vragen/opmerkingen blijven staan hoor!

heb nu mijn oog laten vallen op novita aquilo 1014A
http://www.mcdos.net/pubimages/www.mcdos.net/folder/mcdosnetfolder.pdf
links bovenaan de pagina.

- is dit ok voor m.n. videobewerking?
Of moet ik voor een snellere processor gaan (4000) en 2GB geheugen?
- is een onboard videokaart voldoende, of zou er beter een separate in kunnen (zo ja, welke?)

Kennen jullie novita (in het algemeen gesproken)?

Hoe zit het met DVD branden - kun je in elke +- brander elke soort DVD branden (goedkope en dure DVD's)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan