• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Ik zoek naar een manier om geautomatiseerd (gegevensvalidatie) dropdown menu's te krijgen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jappie Mosterd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2024
Ik ben met een school project bezig en voor het vak Dynamica zal ik een excel bestand moeten opzetten met in de les voorgekomen berekeningen toegepast op Project DriveXchange (automated guided vehicle).
Hiervoor zal ik +-6 bladen moeten aanmaken met verschillende berekeningen, waarbij alle waardes een eenheid hebben.
Ik heb https://gptexcel.uk/ al een paar prompts geprobeerd te geven, maar het is t net niet.
waaronder:
=IF(A1="Eenheid", INDIRECT("B:B"), "")
In this formula, replace A1 with the cell where "Eenheid" is located, and B:B with the column you want to reference for data validation. This formula will apply data validation to the entire column based on the condition in cell A1.
1709225406133.png
1709225531420.png

dit soort menu's zou ik standaard willen hebben in een collom met "Eenheid" als header.
het moet meerdere keren bruikbaar zijn binnen een blad en bijgevuld kunnen worden in collom B als ik extra eenheden nodig heb.

Enige ideen?

Maak een dynamische tabel dan wordt het automatisch aangepast.

Wat is gelukt.
Als je tevreden bent met de oplossing kan je hem op opgelost zetten bovenin, anders gaan de helpers iedere keer kijken wat er nog niet opgelost is,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan