Ik zoek nieuwe videokaart (betere dan GF6200 -€100)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Ik heb sinds ik mijn:

Intel Pentium 4 CPU 2,93GHz
1GB Ram
Nvidia GeForce 6200 LE

Heb gekocht de MBram van 512 naar 1GB geupgrade omdat niet al m'n games vloeiend liepen. Ik moet zeggen dat dit aardig hielp. Ik kon vooral makkelijker meerdere dingen tegelijk open hebben etc (logisch). Maar met grote nieuwe grafische spellen is m'n FPS vaak erg laag. Ik heb al weet ik veel wat voor software dingen geprobeerd, instellingen omlaag, PC instellingen omlaag, videokaart instellingen aanpassen. Alles heb ik gehad :P

Maar ik denk gewoon dat het aan m'n videokaart ligt.
Ik speel vooral veel World of Warcraft, maar ook met first person shooters heb ik vaak lage FPS. (De wat nieuwere spellen dan)

World of warcraft op middel instellingen gemiddeld 15 FPS.
1st peron shooters van rond het Counterstrike Source gehalte in kwaliteit of beter bijna altijd onder de 30 FPS.

In WoW heb je niet zo snel last van een lage FPS maar het begint wel te irriteren.
Daarom wil ik een niet al te dure videokaart kopen waardoor ik dit soort spellen wel gewoon op High instellingen kan spellen met een goeie FPS.

Ik zoek een videokaart tussen de 50 en 100 euro.
Eentje die duidelijk beter zal zijn dan mijn huidige. Maar hoeft echt niet persé SUPER goed te zijn want HELE nieuwe spellen speel ik toch niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen of in ieder geval tips kan geven.
Want ik heb echt geen idee waar ik naar moet kijken om te zien of een videokaart beter zal zijn dan die ik nu heb.

he ik heb nog een 6800gs 256mb agp8x liggen voor 100 euro mag je hem hebben:thumb:

voor een heel klein beetje geld meer heb je een echte goede kaart die alle spellen bij kan houden. de ati readon x1650 pro 512MB agp8x. Dan kun je spellen zoals battlefield 2124 op hoogste resolutie spelen en alle andere spellen !

http://www.cool-prices.nl/Producten...hire Radeon X1650 Pro 512MB DDR2 (AGP, 2x DVI)

of neem deze bijv stukken goedkoper, maar ook wel goed kun je wel de nieuwste spellen mee spelen, Maar hij zal niet zo goed presteren als die x1650 pro natuurlijk.

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=j9gxx1&showTechData=true

conclussie: je budget is 100 euries, maar als ik jou was zou ik er nog een heel klein beetje bij doen om die x1650 pro te halen ;) echt een aanrader :thumb:

en hij zal ook beter presteren als die 6800gs 256mb agp8x !!!

Laatst bewerkt:
idd de X1650 Is een hele Goede kaart :)
Hahaha jah een Geforce 6800 Gs 100 € :shocked: Was t maar waar , die raak je k Denk voor nog geen 80 € kwijt hoor :P

Die 2e is wel wat aantrekkelijker qua prijs moet ik zeggen.
Merk erg veel verschil tussen die 2 als je een spel als World of Warcraft speelt denk je?
Mij lijkt het voor de "iets" oudere spellen niet zoveel uitmaken of is dat niet waar?

Enne ik kan er denk gewoon van uitgaan dat beide videokaarten op m'n moederbord passen? Of moet ik dat helemaal nakijken?

Die 2e is wel wat aantrekkelijker qua prijs moet ik zeggen.
Merk erg veel verschil tussen die 2 als je een spel als World of Warcraft speelt denk je?
Mij lijkt het voor de "iets" oudere spellen niet zoveel uitmaken of is dat niet waar?

Enne ik kan er denk gewoon van uitgaan dat beide videokaarten op m'n moederbord passen? Of moet ik dat helemaal nakijken?

nou je zal best wel verschil merken, want je kunt met die x1650 op een veel hogere resolutie spelen dan die 6800 dus mooiere beeld.

welke interface heb je agp8x of pci-e 16x ? als je pci-e hebt dan passen de aangegeven videokaarten niet. Wat is de naam van je moederbord ?

download AIDA 32 om al je specificaties te bekijken ! dan kun je zien welke interface je hebt.

Laatst bewerkt:
nou je zal best wel verschil merken, want je kunt met die x1650 op een veel hogere resolutie spelen dan die 6800 dus mooiere beeld.

welke interface heb je agp8x of pci-e 16x ? als je pci-e hebt dan passen de aangegeven videokaarten niet. Wat is de naam van je moederbord ?

download AIDA 32 om al je specificaties te bekijken ! dan kun je zien welke interface je hebt.

--------[ Moederbord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 02/23/2006-i915P-6A79VG0QC-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 7.0.5730.11
Computernaam Tack
Naam gebruiker Jasper
Logon Domein Tack

Moederbord
CPU Type Unknown, 2933 MHz (5.5 x 533)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 1024 MB
BIOS Type Award Medallion (02/23/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 6200 LE (128 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (104789983186)

Multimedia
Geluidskaart Realtek HD Audio output

Staat er niet bij dus.
Maar dit vond ik op de nvidia website:

The NVIDIA® GeForce™ 6500 and 6200 graphics processing units (GPUs) featuring NVIDIA® TurboCache™ technology take full advantage of the PCI Express bus to deliver the turbocharged system performance you need to play all the hottest games and applications.

Dus ik denk dat ik PCI heb?
Wat moet ik dan? :P

nou maak je kast is open en kijk is in welke slot je videokaart zit agp8x is meestal bruin ! of zit die in zo'n witte buis je huidige videokaart, want als je een pci hebt dan heb je nix aan die x1650.

maar ik denk niet dat je pci hebt ik denk gewoon een agp8x. Maar maak je pc maar open en vertel me wat de kleur van de buis is waar je videokaart op zit.

Ik heb dus pci :P
Beetje jammer..

Kan iemand me misschien een pci videokaart aanraden? (Zelfde verhaal als boven verder)

bump :x

Iemand goede PCI kaart in gedachte die bij mij past? (Zie openingspost)

Kan iemand anders een (of meerdere) website(s) aanraden waar ik een videokaart kan zoeken en bestellen? Ik heb geen idee wat ik kan vetrouwen en kwaliteit levert.

Inderdaad. Dat maakt je zoektocht naar een goede videokaart heel wat makkelijker :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan