Ikonen op bureaublad sorteren vanzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvdberss

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
:confused: Goede morgen,

Ik heb bureaublad ikonen bij elkaar gegroepeerd maar na een shutdown staat het hele zootje weer door elkaar links op het scherm. Hoe kan ik de door mij gewenste sortering behouden ?
Automatisch schikken staat uit, uitlijnen op raster staat aan. Wat vergeet ik nog ?

gr
Hans

Dat had ik natuurlijk te voren gedaan, maar al die verslepingen zijn ongedaan gemaakt na een herstart en ik wil ze graag behouden !!:confused:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

Value Name: NoSaveSettings
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = disabled, 1 = enabled)

Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoSaveSettings' set the value to equal '1' to enable the restriction. Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect. Note: You want it set to 0.

Of misschien gewoon met TweakUI.

Klik met rechts op je bureaublad, kies 'pictogrammen schikken op' en haal het vinkje weg bij 'automatisch schikken'

Zoals in mijn eerste berichtje reeds aangegeven; de vink automatisch herschikken had ik al uit staan.

Maar ik heb de oplossing van Lange Pier gevolgd en het register gewijzigd. En - zoals meestal bij zijn oplossingen - dat werkt !

Met dank dus aan alle reacties en i.h.b. die van Lange Pier.

gr
Hans

Mooi dat het weer werkt:thumb: , maare, ik bedenk niets zelf ( bijna:) ), alle oplossingen zijn op internet te vinden, als je maar weet hoe je moet zoeken.
Het is geen valse bescheidenheid maar realiteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan