illegal dvd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnley

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hallo!

Nadat ik vandaag een nieuwe voorraad dvd's heb opgehaald (TDK DVD-R) wil mijn dvd-brander ze niet meer schrijven! Ik krijg de foutmelding: Illegal DvD.

Ik bezit een NEC DVD RW ND-1300A, ik heb reeds de laatste firmware geinstalleerd (1.0B) maar zonder resultaat :confused: Ik merk op het internet wel dat er vele problemen zijn met deze brander, maar een oplossing voor mijn probleem vind ik niet :(

Wie kan me helpen mijn dvd's toch te branden (Nero)? Het zijn namelijk geen goedkope schijfjes :confused:

Alvast bedankt voor de hulp!!!

mvg Stijnley

Kan je ze niet ruilen dan?
Als je al de laatste Firmware hebt wordt het zeer lastig want dat is vaak de enigste oplossing voor dat probleem.

Het klinkt misschien ***lig maar ik ben bang dat het dan ophoud.

als ik probeer met dezelfde dvd's maar dan +R dan brandt hij ze wel? Ik ken er zelf niet genoeg van om het verschil te kennen tussen +R en -R, maar ik brand al jaren dvd's zonder ernaar te kijken of het + of - R is... vind ik dus maar raar, maar hij pakt ze niet :confused:

Aha, maar dan is het antwoord heel simpel. DVD-R ondersteunt jou brander niet.DVD+R wel, dus je hebt al jaren DVD+R gekocht zonder er op te letten(Mazzel):D

Dus DVD-R heb je inderdaad helemaal niks aan.

dat is dan wel hééél toevallig want ik heb er nooit op gemerkt en nog nooit dergelijke miskoop gedaan. Maar als ik kijk naar de log van firmware update lees ik dat hij wel degelijk R- ondersteund...dus daar snap ik niet van... Dat zijn dure onderzetters! Ik vind het toch niet helemaal kloppen maarja...

Toch bedankt voor jullie hulp, indien er toch een andere oplossing is hoor ik jullie hé!

Vreemd, als je in mijn link kijkt dan zie je dat hij alleen DVD+R ondersteunt.

Klopt de 1.0B ondersteunt dvd-r ook niet. Daarvoor moet je echt de 1.0C hebben als ik het allemaal goed lees op jou link.

Maar het is al een link van een jaar oud.

Laatst bewerkt:
IK heb op Driverguide nog wat gevonden, maar of dat wat is????

Link

Hmz, link werkt niet. Deze wel hoop ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
dit lijkt me wel een heel moeilijke bevalling om zo te flashen? Bij de officiele firmware update diende ik maar op de knop "flash" te drukken, maar blijkbaar is dit hier helemaal anders.

Ben je zeker dat dit de juiste versie is? Ik zie namelijk niet direct 1.0C of dergelijk staan in de readme. Hoe ben je erop gekomen? Bestaat er geen gemakkelijker manier om te flashen?

Ik heb gewoon schrik dat ik mijn dvdbrander volledig naar de knoppen help. Valt het te herstellen als je verkeerd flasht?

Bedankt voor al je hulp man!

Nou zeker, ik heb hem op www.driverguide.com gevonden.
Als je je daar even aanmeld dan kun je daar zoeken naar drivers en firmware. De versie die ik je gaf was de enige werkende link.
Ik heb verder niet gekeken of het makkelijk te flashen is.
Enne de 1.0C is ook geen officiele firmware. Dan word je brander ook getweakt.
De officiele firmware haal je bij NEC( wat tegenwoordig blijkbaar Sonynec-optiarc is.)

Dus of het werkt???????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan