illegale versie xp upgraden met student license mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

newbie29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
1
Zoals de titel zegt heb ik een illegale versie van nederlandse xp die vraagt om een legale versie aan te schaffen.
Ik ben nog student dus ik kan een studenten licensie van een xp upgrade kopen.
Zou deze upgrade werken op mijn illegale versie van xp?

Alvast bedankt voor reacties
 
natuurlijk, de licentie die je krijgt van de studente versie
daarmee registreren
 
Nee denk het van niet..
Want, alle ilegale XP versies in de omloop zijn Volume license omdat deze geen activatie benodigt zijn die gemakkelijk uit te delen cq te hacken. Zolang de licentie niet bij Microsoft op de Zwarte lijst staat kan je er onbeperkt mee door.

De XP Student Upgrade versie die je bv. via Slim.nl kan bestellen is een OEM licentie.
En benodigt anders dan de volume licentie een online activatie binnen 30 dagen en zijn het 2 verschillende licentie typen..

een OEM key kan je daarom niet in een Volume versie zetten met de msobee tools en vieze versa ;)

Dus dat wordt dan toch opnieuw installeren.. Je kan mogelijk de Upgrade functie gebruiken (Repair install,nieuwe XP cd starten vanuit de ilegale XP en voor upgrade kiezen) en dan wordt je automatisch om de nieuwe key gevraagd.
 
Aangezien jij een Illegale XP hebt zul jij geen upgrade mogen kopen. (tenzij je 98/ME/2000 of NT4 legaal hebt) In zoverre, je zult niet legaal draaien.
 
Aangezien jij een Illegale XP hebt zul jij geen upgrade mogen kopen. (tenzij je 98/ME/2000 of NT4 legaal hebt) In zoverre, je zult niet legaal draaien.


oei had niet bijgelezen dat over een xp upgrade ging:D
 
Kortom:

Je kunt die upgrade-versie van xp installeren nadat je eerst de niet legale hebt verwijderd, wat in de praktijk betekent: verwijderen van de partitie en opnieuw aanmaken en formatteren.

Als je een versie van Window 98 nog ergens te pakken kan krijgen, kan je die als basis gebruiken om te upgraden mar je ugrade-studenten-versie van xp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan