illegale XP overschrijven met een legale XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

markr01

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Berichten
51
Hallo,

Ik heb 5 jaar geleden 2e-hands een PC gekocht met daarop Windows XP Professional 5.1.2600. Waarschijnlijk een illegale versie. Ik heb hier genoeg van, aangezien ik bij de installeren van Service Packs 1 & 2, continu tegen problemen aanloop. Hierdoor kan ik bijv. niet de nieuwste Explorer 8 weer niet installeren. Kortom, tijd voor een legale versie.

Als ik nu een legale versie XP aanschaf, kan ik deze dan zo over de huidige versie heenzetten/installeren ? Of raakt ik dan alle andere programma's die draaien op mijn computer dan kwijt. En bijv. Internet Favorieten en Word/Excel-documenten e.d., moet ik deze eerst ook backuppen ?

P.S. ik heb gewoon één harde schijf (C), zonder partities of e.d.

Alvast bedankt voor jullie reakties,
 
Je kan 'm niet over je huidige systeem heen zetten.. Je kunt ook niet effe Office back-up'en ofzo.. Dat zul je dan allemaal opnieuw moeten installeren..

Je kan misschien wel gewoon je huidige activeren met je nieuwe serial. Als je die nieuwe serialcode invult in je oude windows en dan activeert ben je klaar volgens mij. Dan kun je gewoon weer updaten en alles.
 
Hallo Harry,

Ten eerste bedankt voor je reaktie.

Ik heb het artikel gelezen, door dit uit voeren, wat ga ik dan eigenlijk precies doen. Wat ik zie niet hoe ik nu van een illegale naar een legale versie ga ? Kun je misschien een toelichting geven, voordat dit mis gaat. Want ik kan dan wel niet updaten, ik krijg nooit berichten van microsoft of e.d., en de computer werkt verder prima.

Gr.
Robert
 
Hoi !

Wat is je niet duidelijk ?

Evt. vertaalt Google de twee pagina's.

Je moet in het register duiken en de aanbevolen bewerking uitvoeren.

Daarna moet je mogelijk per telefoon je XP-installatie aktiveren.

Zie je daar tegenop: dan blijft een clean install over.

Gebruik Windows Easy Transfer om de gewenste bestanden/instellingen te kopieeren naar een externe HDD, een andere PC o.i.d.

Installeer de legale Win XP en zet de instellingen terug, wederom met Easy Transfer

http://www.microsoft.com/downloads/...31-973A-45C7-A4EC-4928FA173266&displaylang=en

Greetz,

Harry.
 
Je hebt een legale versie van Windows nodig dan moet je met de serial m activeren
 
Moet de TS ook niet een exact dezelfde versie hebben ? Ik neem aan dat je met
een legale XP Home edition key bijv. geen Proffesional versie kunt activeren...

Of zie ik dit verkeerd ?:)
 
@Remy
Klopt. Nieuwe moet dezelfde versie zijn als de oude, anders rest niets anders dan een clean install.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan