Illegale XP Pro vervangen door legale XP Home met behoud van alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Ik heb hier een Dell PC ter reparatie, waarop een vorige knutselaar een illegale versie van XP Pro geinstalleerd heeft:evil:
Dit terwijl bij de Dell PC keurig een legale XP Home versie geleverd is, originele CD en key zijn aanwezig!

Is het mogelijk de illegale versie van XP Pro te vervangen door de legale XP Home versie zonder een nieuwe clean-install, dus met behoud van alle programma's en bestanden?
 
XP Pro en XP Home zijn totaal verschillend en kun je dus niet vervangen zonder herinstallatie.

De DELL heeft een licentie voor XP Home en niet voor XP Pro.

Je zult dus helaas de boel opnieuw moeten installeren.

Want al zou het in theorie lukken dan nog zou je illegaal bezig zijn :)
 
XP Pro en XP Home zijn totaal verschillend en kun je dus niet vervangen zonder herinstallatie.

De DELL heeft een licentie voor XP Home en niet voor XP Pro.

Je zult dus helaas de boel opnieuw moeten installeren.

Want al zou het in theorie lukken dan nog zou je illegaal bezig zijn :)

Sorry, maar dat snap ik niet...

Waarom zou het vervangen van een illegale Windows door een legale versie illegaal zijn??
 
Nee je begrijpt het inderdaad even niet :D

De DELL licentie die legaal is geldt alleen voor XP Home. Je kan/mag dus een licentie van Home niet gebruiken voor de Pro versie.

Daarom gaf ik aan als je dat wel zou doen en het zou werken dan ben je nog illegaal bezig aangezien je dan met een licentie van Home een Pro versie gebruikt

Ik hoop dat het zou iets duidelijker is uitgelegd:)
 
Sorry, ik snap zelf ook wel dat ik een legale key voor XP Home niet kan gebruiken voor XP Pro, maar dat is mijn vraag ook niet....

Ik wil XP pro er helemaal af en de LEGALE XP HOME er op met behoud van bestanden en programma's!
 
Hoi !

Dat laatste: Met behoud van programma's zal het probleem zijn.

Je kunt proberen op te starten van de Dell-CD en kijken of een repair-install gaat lukken.

Het omgekeerde,nl. een repair-install van XP Pro over Home is mij wel gelukt.

Succes,

Harry.
 
Dat gaat ook niet aangezien de geinstalleerde programma's in het registry van de huidige windows aanpassingen hebben gedaan voor de werking van het programma. Daarbij installeren deze programma's nog eigen bestanden in div windows mappen.

Mogelijk dat een en ander kan lukken maar ik betwijfel.
 
Heb in alle wijsheid toch maar besloten om de WGA Notifier uit te schakelen en verwijderen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan