illegale XP versie omzetten naar legale versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shirl1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een illegale versie van xp op mijn computer. Nu wil ik graag een legale upgrade versie gaan uitvoeren.Voor de duidelijkheid :) , ik ben niet zo op de hoogte van alles in de computerwereld. Als ik de berichten goed begrijp hier op het forum, dan moet ik eerst een volledige legale versie van windows 98 installeren en dan kan ik daarna een upgrade voor xp uitvoeren. Kan ik dit doen door gewoon de windows 98 cd in te pc te doen en de installatie uit voeren? Alles wat op de pc staat kan eraf, er hoeft niets bewaard te blijven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes en alvast bedankt!

Shirley

Officieel kan je maar 2 dingen doen.
Een geldige licentie kopen of een originele versie.

Koop een XP cd en installeer die schoon (opstarten vanaf de XP-cd), win 98 kun je dan vergeten

Hallo allemaal,

Ik heb een illegale versie van xp op mijn computer. Nu wil ik graag een legale upgrade versie gaan uitvoeren.Voor de duidelijkheid :) , ik ben niet zo op de hoogte van alles in de computerwereld. Als ik de berichten goed begrijp hier op het forum, dan moet ik eerst een volledige legale versie van windows 98 installeren en dan kan ik daarna een upgrade voor xp uitvoeren. Kan ik dit doen door gewoon de windows 98 cd in te pc te doen en de installatie uit voeren? Alles wat op de pc staat kan eraf, er hoeft niets bewaard te blijven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes en alvast bedankt!

Shirley

Hoi Shirley,

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn zaken waar je een z.g. OEM-versie van XP (nog) kunt krijgen ..... nou ja, kopen dan.
Die kan je direct vanaf CD installeren.
Staat er momenteel XP home, of XP professional op? Bij het laatste zal je eerst de partitie moeten verwijderen en opnieuw aanmaken. Want de installatie van een legale 'home-versie' over een prof. lukt ook niet.

https://www.afuture.nl/artikel.php?id=16

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00629001

http://www.paradigit.nl/info.php?group=16&art=10018992

Het is toch ook mogelijk om gewoon de key van de bestaande installatie te wijzigen in een legale key....

Zo uit mijn hoofd:
Stop de legale Upgrade XP cd erin en start de installatie, Als de CD geen installatie vind van een te upgraden systeem zal hij vragen of je de legale cd erin wil leggen van het systeem dat je zou willen upgraden (in jou geval de Windows 98 CD), daarna zal hij dan XP gaan installeren zonder dat je een eerdere versie geinstalleerd hoeft te hebben.

Zo uit mijn hoofd:
Stop de legale Upgrade XP cd erin en start de installatie, Als de CD geen installatie vind van een te upgraden systeem zal hij vragen of je de legale cd erin wil leggen van het systeem dat je zou willen upgraden (in jou geval de Windows 98 CD), daarna zal hij dan XP gaan installeren zonder dat je een eerdere versie geinstalleerd hoeft te hebben.

@Eliasar,

Weet jij waar het mogelijk is om (voor een lagere prijs dan ik in mijn links aangaf) een upgrade-versie te krijgen die legaal is?

Quote:
Origineel gepost door Ellasar
Zo uit mijn hoofd:

@Eliasar,

Weet jij waar het mogelijk is om (voor een lagere prijs dan ik in mijn links aangaf) een upgrade-versie te krijgen die legaal is?

@mrmusic, @Eliasar en @Ron01 .....

Eliasar gaf bovenstaande reactie: installeren van een Upgrade-versie met als gevolg dat wanneer géén systeem vindt .... etc. etc. Terecht als het inderdaad om een upgrade zou gaan.
Vandaar mijn vraag aan Eliasar of hij dan weet hoe je aan een dergelijke versie kan komen.
Jullie 'links' bieden echter géén van allen die versie, maar steeds een OEM en dat is geen upgrade.

@Shirley
Ik denk dus dat mijn advies de beste oplossing biedt: aanschaffen van een OEM-versie en, wanneer je op dit moment een prof-versie hebt, aan het begin van de installatie hiervan de partitie verwijderen en een 'blanco' installatie.
Heb je momenteel een Home-versie, dan zou de mogelijkheid van MrMusic kunnen werken, namelijk 'de key van de bestaande installatie te wijzigen in de legale key van de door jou aangeschafte OEM-versie'.
Of dit echter gaat werken betwijfel ik. Ik verneem het graag van je.

Laatst bewerkt:
[

Eliasar gaf bovenstaande reactie: installeren van een Upgrade-versie met als gevolg dat wanneer géén systeem vindt .... etc. etc. Terecht als het inderdaad om een upgrade zou gaan.
Vandaar mijn vraag aan Eliasar of hij dan weet hoe je aan een dergelijke versie kan komen.
Jullie 'links' bieden echter géén van allen die versie, maar steeds een OEM en dat is geen upgrade.

Klopt, maar wie zegt dat de topic starter nog een versie moet hebben dan?
Als ik de post zo lees zie ik nergens dat de media/licentie nog aangeschaft moet worden.

Mijn link was alleen maar een reactie richting jou en niet de TS.

Laatst bewerkt:
Quote:
Origineel gepost door Ellasar
Zo uit mijn hoofd:

@Eliasar,

@Shirley
Ik denk dus dat mijn advies de beste oplossing biedt: aanschaffen van een OEM-versie en, wanneer je op dit moment een prof-versie hebt, aan het begin van de installatie hiervan de partitie verwijderen en een 'blanco' installatie.
Heb je momenteel een Home-versie, dan zou de mogelijkheid van MrMusic kunnen werken, namelijk 'de key van de bestaande installatie te wijzigen in de legale key van de door jou aangeschafte OEM-versie'.
Of dit echter gaat werken betwijfel ik. Ik verneem het graag van je.

Jou links geven ook een OEM versie:evil::evil:

Jou links geven ook een OEM versie:evil::evil:

Sorry, weet niet waarom je zo reageert.
Ik heb niet beweerd dat er een 'upgradeversie' zou bestaan, maar direct naar TS laten weten dat het aanschaffen van een OEM een optie is.

Einde discussie .....!

Sorry, weet niet waarom je zo reageert.
Ik heb niet beweerd dat er een 'upgradeversie' zou bestaan, maar direct naar TS laten weten dat het aanschaffen van een OEM een optie is.

Einde discussie .....!

Reageer zo, omdat je in je vorig bericht dit geschreven heb ik citeer:

(Jullie 'links' bieden echter géén van allen die versie, maar steeds een OEM en dat is geen upgrade.)

EN EINDE DISCUSSIE IS WEL ERG MAKKELIJK

Hallo allemaal,

Dankjewel voor jullie berichten. Ik ben vlak nadat ik mijn vraag heb geplaats op vakantie gegaan vandaar dat ik in de tussentijd niet meer gerageerd. Sorry daarvoor. Teun, ik denk dat ik het beste met jou reactie aan de slag kan gaan. Ik ga even kijken welke versie erop staat.

Overigens ik moet nog een nieuwe versie aanschaffen, via mijn studie kan ik software goedkoop aanschaffen vandaar. Ik dacht dat een upgrade wel zou lukken, vandaar dat ik dit had opgeschreven in mijn vraag, maar ik zie dat dat niet altijd kan. In ieder geval bedankt allemaal, en alvast het aller beste voor 2009!

Groetjes,
Shirley

Hallo allemaal,

Dankjewel voor jullie berichten. Ik ben vlak nadat ik mijn vraag heb geplaats op vakantie gegaan vandaar dat ik in de tussentijd niet meer gerageerd. Sorry daarvoor. Teun, ik denk dat ik het beste met jou reactie aan de slag kan gaan. Ik ga even kijken welke versie erop staat.

Overigens ik moet nog een nieuwe versie aanschaffen, via mijn studie kan ik software goedkoop aanschaffen vandaar. Ik dacht dat een upgrade wel zou lukken, vandaar dat ik dit had opgeschreven in mijn vraag, maar ik zie dat dat niet altijd kan. In ieder geval bedankt allemaal, en alvast het aller beste voor 2009!

Groetjes,
Shirley
Volgens mij is het allemaal zo simpel als Teun aangeeft.

Wil je volledig opnieuw beginnen, koop dan een originele (GEEN UPGRADE) cd en ga heel de boel weer legaal installeren. Op internet bieden zo veel cd's + keys die nog niet gebruikt zijn, meestal lager dan de winkelprijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan