illegale XP versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Dag allemaal,

Ik heb geprobeerd een illegale versie van XP te vervangen door een legale.
Het opnieuw starten tijdens de installatie zag er al "verdacht' uit, ook de keuze waar XP te installeren ontbrak, kortom er staan nu twee versies: de legale op C: en de illegale op D:.
De legale versie draait inmiddels perfect.
Nu wil ik de illegale versie gaan verwijderen, deze staat echter op de partitie D, bovendien staan hier ook enkele programma´s. Ik ben zo veel mogelijk aan het deinstalleren, maar volgens mij weten kent de( illegale) versie van Windows XP geen deinstaller.
Als ik de partitie D formateer, zijn dan alle sporen gewist (register) of is er een andere manier ?

groet van Amaldo

Als je nou eens opnieuw begint ?
Opnieuw met de legale opstarten, bij de desbetreffende optie je schijf indelen en (snel)formatteren.
Dan heb je een schone lei.

Werken die programma's op de d:-schijf wel?
Je dat kunnen controleren door het betreffende exe-bestand tijdelijk te hernoemen.
Start het dan niet meer op, dan was het actief.

Als ze niet werken, moet je de programma gewoon installeren.

Werken ze wel, dan kan staan de gegevens of in een ini-bestand, of toch gewoon in je legale register.

Illegale XP

Alle programma's op D: werken goed, verder wil ik niet opnieuw beginnen, want XP op C: werkt goed.
Mijn vraag is of ik D: moet formateren en of ik daarmee alles wat op D: staat ook uit het register heb gewist. Het deinstalleren en opnieuw installeren van overige programma's op D: is geen probleem. Het gaat om het verwijderen van de illegale versie van XP op D:, formateren of is er een andere optie ?

Als je legale versie op C: goed functioneerd, is er geen enkele reden om D: niet te formatteren.
Dit beïnvloed C: op geen enkele manier.

Als je legale versie op de c-schijf goed funtioneert (jawel, met een t),
dan kun je veilig kijken in het Register of er verwijzingen zijn naar de d-schijf.
Zijn die er niet, dan staat niets je in de weg om de d-schijf daarna te formatteren.

Ga naar start\uitvoeren, typ Regedit en kijk rond.
Wees voorzichtig, beperk je tot alleen kijken en zoeken. Dan gaat er niets fout.
Als je dingen wilt veranderen, zoek dan eerst meer informatie over het Register.
Het Register is namelijk de hierarchische database van Windows, waarin alle instellingen en zo worden bijgehouden.
Daarom vind je op deze manier het antwoord op jouw vraag.

illegale XP

Dag Klaas en Coenraad,

Ik vermoedde al zo iets, maar had wel schijven geformateerd, maar niet eerder een partitie.
D: geformateerd en opnieuw ingericht, werkt als een tierelier.
Bedankt

Zoals altijd, graag gedaan:thumb:

en Klaas, " (jawel, met een t)" oke je hebt gelijk:shocked:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan