Illustraties van CD halen zonder de bijhorende software

Status
Niet open voor verdere reacties.

mater47

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Berichten
39
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb hier zo'n illustratie-bibliotheek met bijhorend handboek en bijhorende software. Het betreft "Printmaster Platina versie 7" van TLC Domus. Waarschijnlijk iets heel oud. De bijhorende installatie-cd van het programma bevat blijkbaar een fout (of de cd is beschadigd) waardoor het programma niet kan worden geinstalleerd. De illustraties zijn dus onbruikbaar.

Is er geen andere manier om toch aan die illustraties te geraken zonder het bijhorende programma ?... Ik heb al een poging gedaan op drie verschillende pc's (Windows XP, Windows Vista, Windows 7) om het programma te installeren, steeds geeft hij op 89% een foutmelding dat hij een bestand niet kan kopieren (hardwarefout) en de installatie wordt afgesloten.

Alvast bedankt.
 
Je kunt toch gewoon de cd in de lade stoppen en via verkenner de cd verkennen? dan kun je gewoon kopiëren ..
Waar je evt tegenaan loopt zijn programma-specifieke plaatjes, die pas te bekijken zijn als je het programma geïnstalleerd hebt ...
 
Je kunt toch gewoon de cd in de lade stoppen en via verkenner de cd verkennen? dan kun je gewoon kopiëren ..

Daar had ik ook al aan gedacht... maar blijkbaar staan de illustraties verpakt in een soort compressiebestand met extensie .CDT... wat staat voor Coreldraw Template
 
Laatst bewerkt:
Tsja, dan op zoek naar een werkende versie van Printmaster Platina 7 ...
 
:D Ik doe mijn best maar in 5 min lukt me helemaal niets over versie van Print master 7 te vinden, wel af /en toe wat over versie 6 ........ 'tis beetje vreemd en niet logisch toch ??
Hoogste versie nu is ongv. v 18 ( denk ik :( ) ..
Als jij zoooo lang deze versie 7 hebt en bewaart je die op deze CD installatie, wie weet misschien is schijf beschadigd of zo, maar misschien is ook helemaal niet meer deze versie te installeren mogelijk enz..

Waarvoor gebruik je PrintMaster ? en kan je niet misschien een betere software ( voor jouw behoefte ! ) ergens aanschaffen ??

Bijv. ( ik gebruik zef ook ! ) Corel PaintShop Photo pro. X3 ( X3 dus ! ) en daar heb jij een zeer mooie onderdeel ( bij geen andere versie van CPSp meer ! ) onder de naam Corel PaintShop Photo Project Creator
met die kan je mee echt ALLES wat je maar zelf wil en wens-kaarten ontwerpen en ook felicitatie's kaartjes/ visite-kaartjes /kalenders / foto-boeken / foto's back-uppen enz..enz.. zelfs je kan via programma direct naar FaceBook / Flickr of YouTube creaties per-direct delen enz..enz..en veel meer nog dan enz.. :D

ScreenShot012.jpg Zeer makkelijk / gebruik's-vriendelijk en simpel is, en tijdens wat te creëren je hoef geen hoofdpijn te krijgen ...:D

Onderweg kijk maar even die interessante artikel over PrintMaster Platina 8, dit kan je weer ev. door-wijzen naar een idee over PMp. upgrading en dat ev. 7/ of 8 versies niet meer actueel zijn ze enz.. enz.. ---> http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/printmaster-platina-80/
 
Laatst bewerkt:
Heb die software lang geleden gekregen... het is niet zo dat ik de software gebruik... maar bij het opruimen kwam ik die tegen. Ik had het idee om die illustraties van die cd's te halen en elders op te slaan en die cd's weg te doen... helaas is de installatie-cd van het programma dus defect/beschadigd.

Bij de installatie kan het programmabestand "xxx.exe" niet gekopieerd worden. Heb op verschillende computers (incl. mac) dat bestand handmatig proberen te kopieren zonder resultaten.
De illustraties zijn dus verpakt in een compressiebestand met extensie .CDT... ga eens zoeken naar software die deze bestanden kan openen. Indien het zo ook niet lukt vliegt alles gewoon de vuilbak in.

Toch bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan