imac 27" of macbook pro 15"

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
hallo,
ik ben van plan om voor mijn volgende computer een mac te kopen... (het design, de specs en ook het os staat me aan)
Nu twijfel ik tussen een gewone imac 27" of een macbook pro 15"...
Wat zouden jullie doen ?
en voor welke configuratie zouden jullie gaan ? (houw het wel onder de 2000€ aub)
Ik zou hem vooral gaan gebruiken voor school, webdesign (dus ook photoshop), en ook gematigd gamen (niet fanantiek)...
Kan de imac de mobiliteit van de macbook pro conpenseren ?
Is de hi-res upgrade van het schrem bij de macbook pro de moeite waard ?

dank bij voorbaat,
Axel Lemmens

Een hele goede keus,. mac, Zelf heb ik het niet . maar ga hem bestellen. Tja, webdesign . voor dat maakt het niks uit. Maar als het voor school is. weet niet of jij een opleiding doet waarbij je een computer moet hebben. zoja. dan zal ik natuurlijk van macbook gaan. is bijna het zelfde. maar niet de specificaties. maar je kan hem wel meenemen naar school. IS veel makkelijker voor presentaties dan al die usb stickies enz. En gamen. is wel op klein beeld. en moet je wel weer een muisje extra hebben.

Tja, is kiezen. maar het is niet van dat eentje een hele tegenvaller is. licht er aan wat je er mee gaat doen.

Als je het ding niet mee naar school hoeft te nemen dan zou ik voor de all in one gaan 27 inch met draadloos toetsenbord.
Kun je toch nog op de bank zitten en werken.

Kijkt wel lekker weg.

Hangt inderdaad van de mobiliteits-eis af.

Is die er niet dan zeker de 27 inch wanneer je met Photoshop bezig gaat.

Let wel op dat je bij een draadloos toetsenbord van Apple geen numeriek gedeelte hebt

Fatsoenlijk gamen op een Mac zit er volgens mij niet in. Daarvoor zijn de kaarten wat aan de matige kant en het aanbod gering (Hoewel de stap van Valve om Steam voor de Mac uit te brengen een mooie zet is)

Wel moest het een macbook pro zijn, zou ik hem wel veel meenemen...
maar... Ik vroeg me gwn af of de imac met zn specs de mobiliteit van de macbook pro conpenseerd ?
En voor welke configuratie zouden jullie gaan ?

Alvast bedankt iedereen voor het snelle antwoord :)

@tha devil : ze hebben wel een numeriek toetsenbord, is nu een optie dat je kan kiezen als je besteld via online apple store :p

Ik heb dit altijd voor ogen als ik een vergelijk moet gaan maken.

Een laptop zal nooit de snelheid halen van een Desktop, gewoon omdat er veel meer uit te halen valt qua configuratie.

maar... Ik vroeg me gwn af of de imac met zn specs de mobiliteit van de macbook pro conpenseerd ?
de 27 inch haalt met een quad-core overduidelijk de MacBook Pro in.
i5 of i7 ligt er aan of je het echt noodzakelijk vindt.

@tha devil : ze hebben wel een numeriek toetsenbord, is nu een optie dat je kan kiezen als je besteld via online apple store :p
Nee hoor, de draadloze versie heeft geen numeriek toetsenbord. :)
http://store.apple.com/nl/product/MC184N/A

iMac voor de specs, MBP voor mobiel gebruik.

Aan jou wat je zwaarder vindt wegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan