Imac advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bromsnorz

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

Ik sta op het punt om een imac te kopen via marktplaats. Nu ben ik niet al te bekend met mac en hardware.

Ik zou graag willen weten of het een beetje een eerlijke koop is voor de prijs van 575.

De mac heeft:

Model Name: iMac Model Identifier: iMac8,1 Processor Name: Intel Core 2 Duo Processor Speed: 3.06 GHz Hard drive: 500 GB Number Of Processors: 1 Total Number Of Cores: 2 L2 Cache: 6 MB Memory: 2 GB Bus Speed: 1.07 GHz Boot ROM Version: IM81.00C1.B00 SMC Version (system): 1.30f1 Hardware UUID: E1FB4475-E403-58C1-82E8-E048E4E0E2BF

Ps. is het ook mogelijk om de hardware uptegraden met elk hardware?

Graag serieuse reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je berichten even bij elkaar gezet kan je zelf ook d.m.v bericht aanpassen
;)

Het is alleen mogelijk om het ram geheugen en de hardeschijf te upgraden, waarvan ram geheugen veruit het makkelijkst is.
Om de harde schijf te upgraden, moet het display los gehaald worden.
De cpu kan niet vervangen worden.

Het is inderdaad wel een leuke mac voor de prijs.

Hallo,

@laurens, je kan na gaan dat ding wel een degelijk een GPU heeft. alleen zal dat niet op marktplaats hebben gestaan.

@TS, zoals eerder al gezegd is leuk ding voor die prijs.

Laatst bewerkt:
ik zou nooit aan een 2e hands laptop beginnen laat staan als hij ook nog eens 575 euro kost dan kun je beter een leuk pctje in elkaar schroeven en voor 600 euro heb je al een redelijk goeie nieuwe laptop met core i3

Hallo,

@Bforbattle, daar zit je er langs. Dit is een iMac(een Desktop dus). Geen laptop.

@TS, hoop dat je keuze niet teveel belemmerd word nu?

De volledige specificaties: http://support.apple.com/kb/SP485

Het is een redelijke prijs hoewel de hardware toch aardig verouderd is.
Zoals eerder vermeld kun je enkel het geheugen en de harde schijf upgraden.

Echter kan dit model maximaal 4GB verwerken
2GB (two 1GB SO-DIMMs) of 800MHz DDR2 SDRAM; supports up to 4GB

Hallo,

Bedankt voor jullie recenties. Ik denk toch te gaam overstappen naar mac. Ik heb met de verkoper morgen afgesproken.
Nog enkele tips waar ik op moet letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan