Imac I7 week oud start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekkie25

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Ik heb vorige week voor mijn eigen bedrijfje een Imac aangeschaft.
Nu een week later had ik hem voor de 3de keer aan en luisterde ik naar een podcast.
Ineens was de muziek weg en deed de Imac niets meer, Ik probeerde hem dus opnieuw aan te zetten maar hij werkt niet meer en doet niets meer. Een beetje heel erg raar voor een gloednieuwe Imac natuurlijk aangezien ik vandaag alles wilde installeren wat ik aan software had aangeschaft hoop ik dat iemand weet waar dit probleem aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen.
Groeten gekkie 25:(

Hoi,

Geef hem graag voor een positievere reactie (en wellicht komt die nog ....) maar als ik 't zo lees, moet je gebruik maken van de garantie ....

Zou wel erg zuur zijn na een week dacht dat het beste van het beste maar helaas.
Daarstraks winkel gebeld moest applecare maar bellen maarja dan kan het weer weken duren echt onzin heb heb snel gewoon nodig

probeer de volgende 2 stappen eens:

Gelijk bij het opstarten alt+cmd+r+p indrukken tot hij opnieuw opstart (2x doen).
kijken of hij weer normaal opstart, doet hij dit niet probeer dan het volgende:

Installatie dvd van OSX er in doen die bij de iMac geleverd is en een standaard installatie uitvoeren, zonder de harde schijf te wissen.

Mocht dit allemaal niet werken neem dan contact op met: www.cardservices.nl
Dit is een AASP bedrijf in Zwolle, welke Apple systemen repareert voor een groot deel van Nederland.
Reparaties duren daar ongeveer 1 a 2 weken. Afhankelijk van de drukte.

Laatst bewerkt:
En applecare bel je en dan krijg je echt een medewerker aan de lijn die apple kent.
Kom je er met die medewerker niet uit dan helpen ze je heel snel verder.

@Woutertjuh88:

Het probleem is dus dat hij niet aangaat en dus niks doet. Ik denk dat ik morgenvroeg maar de winkel bel en een nieuwe vraag want ik laat een nieuwe Imac niet repareren dat is natuurlijk onzin:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
De winkel zal zeggen neem contact op met apple care. Of zij nemen contact op met apple care en dan zal hij als nog naar een aasp bedrijf gaan om gerepareerd te worden.

En als alles via de winkel naar apple care en dan naar een aasp gaat, ben je langer aan het wachten dat dat je zelf naar een aasp gaat.
Als hij niet aan gaat en je zit binnen de garatie(mits geen val of waterschade) zal de iMac gewoon gratis gerepareerd worden.
Apple (net als alle andere bedrijven) zullen niet snel een nieuw machine voor je regelen. Dit kost hun meer geld dan de reparatie.

Dan geef ik wel aan vanmiddag als ik bel dat ik hem wil ruilen hij valt nog binnen de 8 werkdagen dus dat is absurd natuurlijk dat zo'n duur apparaat zo snel kapot gaat

Elke machine kan een productie fout hebben waardoor hij kapot gaat. Deze keer heb jij de pech dat het gebeurt.
Als je hem terug brengt zit je net zo goed zonder computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan