iMac kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JopJop12

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Hallo,

Ik ben aan het sparen voor een iMac.
Daarbij vroeg ik me af welke versie nu het beste is voor mij.
Ik dacht zelf dat de 2,7 Ghz i5 goed genoeg is voor het internetten, beetje gamen en een beetje videobewerking dat ik er op wil gaan doen. Is dat goed genoeg, of moet ik aan een i7 of is de 2,5 i5 ook al goed?
Alvast bedankt voor de reacties,
P.S.
Ik weet niet of dit topic in het goed forumdeel geplaatst is, dus moderator, wilt u het verplaatsen als het verkeerd geplaatst is?

Geen Imac, wat een *knip*computer zeg. En ja, ik heb er al mee gewerkt. :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een laptop, die houd ik er zeker naast, maar zou je me dan een MacBook aanraden ofzo?

Ach jop, een Macbook is een prima apparaat. Gamen zou ik hem niet voor gebruiken, maar voor videobewerking is een macbook prima. Nadeel is dan wel weer dat je geen videokaarten kunt vervangen, geen i/o kaarten kunt vervangen en als ie kapot gaat is het duur repareren. Ik zie geen voordeel in een macbook. Pak dan een goede desktop met grote monitor en dikke videokaart voor videobewerking.

Geen Imac, wat een *knip*tcomputer zeg. En ja, ik heb er al mee gewerkt. :evil:

Sorry hoor, maar dit vind ik een vrij irrelevante antwoord. Het verschilt toch per persoon wat diegene fijn vind? Ik zou hier namelijk (als er geld zou zijn) zo een iMac naast mijn PC neerzetten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet heel veel videobewerking, gewoon een beetje gameplay aan elkaar plakken, maar dat zal ik dan wel doen op mijn C2D laptop, die dat nu prima doet.
Welke versie is voor mij nu het best?

Welk formaat zat je aan te denken? 21'5" of 27"?

De i5 is voldoende voor games.
Voor videobewerking is de i7 ietsje sneller, maar om daarvoor nou 200 euro meer uit te geven is misschien wat te veel.

Zodra je gewend bent met OS X zijn iMac's en andere Apple computers/laptops, zijn het fijne systemen en zijn ze het geld waard!

Maar welke games wil je er op gaan doen? De videokaarten die er in zitten zijn namelijk wel mobile kaarten die ook in laptops zitten.

@JopJop12, je weet wel dat er voor Mac zeer weinig games te krijgen zijn?

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar dit vind ik een vrij irrelevante antwoord.

Normaal zit ik helemaal niet te wachten op een antwoord. Maar nu ben ik wel erg benieuwd waarom jij dat vind en waarom jij zo een imac zou neerzetten. Heb je uitgebreide kennis van apple? Ik ben benieuwd

@error53
Zou ook dan wel zo eerlijk zijn om te vermelden waarom jij dus geen iMac wil hebben, aangezien jij een antwoord wil van iemand die wel graag een iMac wil(waar ik er ook 1 van ben).

Normaal zit ik helemaal niet te wachten op een antwoord. Maar nu ben ik wel erg benieuwd waarom jij dat vind en waarom jij zo een imac zou neerzetten. Heb je uitgebreide kennis van apple? Ik ben benieuwd

Ik heb een vrij uitgebreide kennis van Apple ja. Het gaat er meer om dat je, je eigen mening moet posten, in plaats van te zeggen dat Apple gewoon bagger is. Geef mij eerst maar eens een paar minpunten over de iMac of OSX. Desnoods stuur je er een mail over.

Vooral Minecraft denk ik, en voor andere games kan je dan toch vmware draaien ofzo? Het zal niet veel zwaars worden. Ik zat te denken aan de kleinere, de 21,5" dus. Mijn laptop met windows 7 houd ik er naast voor de rest dat niet loopt op OS X.

Je kunt er ook gewoon Windows op zetten en dan als je opstart kiezen welk OS je wilt gaan draaien.

Is zoiets heel ingewikkeld om te doen? Anders is het wel een uitkomst natuurlijk! Moet je dan een dvd van wondows hebben ofzo?

Je moet inderdaad een cd van windows hebben met code.
Je opent in OS X het programma bootcamp. En volgt de instructies.
Vervolgens ga je Windows installeren.

Als de installatie klaar is en je zet de iMac aan. En blijft de alt-toets indrukken tot je je muis kan bewegen. Dan komen er 2 iconen van harde schijven. 1 van OS X en 1 van Windows. Je kunt dan kiezen met welk OS je wilt opstarten.

Als ik tijd heb, zal ik vanmiddag een handleiding die ik 3 maanden geleden heb gemaakt op internet zetten. Deze moet ik dan nog wel even aanpassen. Hier staat stap voor stap in beschreven hoe je Windows 7 naast OS X Snow Leopard installeert.

Oke, hartstikke bedankt!
Edit:
Heb je die handleiding nog geüpload?

Laatst bewerkt:
Je hebt ook nog wineskin, als ik hem weer kan vinden geef ik een goede site waar je ze kunt downloaden. Je hebt dan de installatiebestanden van het windows spel (cd/dvd of op hdd) nodig.

Welkom op Helpmij..:thumb:

En met deze toevoeging gaat er nu een slotje op het topic. Deze is immers van 2011 en volgens de regels,waar je zojuist mee accoord gegaan bent, mag je topics ouder dan 3 maanden met rust laten.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan