iMac: Model 2009 of 2010?

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo Forumvrienden,

Sinds vandaag zit ik met een nieuw dilemma. Ben namelijk van plan om een nieuwe iMac te kopen, maar weet nog niet zo goed wat de beste keus is. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

De strijd gaat op dit moment tussen het 27"-model van vorig jaar (Ultimate i5) en het uitgebreide 21,5"-model van dit jaar (Better i3). Het 27"-model is in de opruiming gedaan bij de A-Mac, wat ik persoonlijk een erg deskundige winkel vind.

De verschillen tussen beide modellen zijn niet heel groot, behalve dan de schermgrootte, processor en videokaart wat toch wel essentiële onderdelen zijn.

De specificaties heb ik naast elkaar gezet in een overzicht dat HIER te bekijken is!

De iMac ga ik gebruiken voor:
- Muziek componeren/luisteren
- Muziek downloaden en opslaan
- Website's ontwerpen
- Photoshop
- Filmpje monteren (soms)
- Schoolwerk (Word, Excel, Outlook)
- MSN/Skype

Wie kan mij het beste vertellen welk model ik het beste kan nemen? En met onderbouwde argumenten?

Alvast heel hartelijk bedankt! :thumb:

Waarschijnlijk is het beter om nog even te wachten tot woensdag. Woensdag is er namelijk een Apple 'bijeenkomst' genaamd: 'Back to the Mac'.
Bij zo'n 'Keynote' worden altijd de nieuwste modellen aangekondigd, wat tot direct gevolg heeft dat de 'oude' modellen goedkoper worden.

Als je tussen deze twee gaat kiezen, zou ikzelf voor de 21,5" gaan. Simpelweg omdat de modellen van 1 jaar geleden nu al echt 'ouderwets' zijn. Met een iMac van dit jaar kan je veel meer, en heb je veel langer plezier dan een 'oude' iMac. (volgens mij)

Kijk maar wat je met mijn info doet :P

Succes met je keuze!

Job

Hmm, je hebt daar wel een punt. Maar op die conferentie zouden toch alleen nieuwe MacBooks en het nieuwe Mac OS X worden gepresenteerd? Heb althans nergens iets gelezen over nieuwe iMac's.. Of kan dat ook zomaar uit het niets komen tijdens die conferentie? :P

Loopt de 27" erg veel achter op zijn huidige opvolger? Want aan de ene kant wil ik wel eentje met de beste en nieuwste specificaties, aan de andere kant is een groot scherm voor dezelfde prijs ook best interessant. Ben dus nog niet echt overtuigd :confused:

Apple laat nooit los wat ze gaan bespreken op zo'n conferentie. Misschien komen er dus wel geen nieuwe macbooks, maar wel imacs. Misschien moet je toch maar wachten tot woensdag, dan weet je het zeker :P

De Mac is idd wel extra mooi op zo'n groot scherm. En als je er gewoon gemiddeld gebruik van gaat maken, zou het denk ik niet heel veel verschil moeten maken of je de 21,1" of de 27" neemt.

Dan wachten we woensdag nog even af. Is er een goede site waar ik de ontwikkelingen op de voet kan volgen en het laatste nieuws kan vinden over de conferentie? :)

Denk toch dat ik, als er geen interessant/nieuw model wordt gepresenteerd, voor de nieuwe 21,5" ga. Dan heb ik toch liever betere specificaties en het nieuwste model! :D

Hartelijk bedankt voor de link! Ben zéér benieuwd wat Apple woensdag allemaal gaat presenteren. Na de presentatie kom ik hier nog even op terug. :)

Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb gehoord dat er waarschijnlijk MacBook (air), iLife '11, iOS (besturingssysteem iPad,iPhone,iPod Touch) functies in nieuwe besturingssysteem. 10.7 Lion (nieuwe besturingssysteem) en vast nog veel meer!

Ik heb er zin in!

Ff een update omtrent het event. Apple zal zelf de hele presentatie ook streamen! Vanaf 19.00 uur (nl tijd) kan je terecht op Apple.com (je hebt wel een Mac, iPhone, iPad of iPod touch nodig) om het hele evenement live te kunnen volgen.
Meer info op omt.

bah hebbe dingetjes
daar heb je 1 jaar fun me en dan kun je het weggooien
nee doe mij maar een upgrade'able desktop computer
of goedkopere laptop

Ik hoor het al, nooit op een mac gewerkt...
Het is jou mening, maar die deel ik van geen meter.
als je oplet is voor 9 op de 10 grafische ontwerpers een Mac geen hebbedingetje, maar een must!
Maar ja, ik ga jou niet aan een Mac helpen...

Maar het heeft echt geen zin om zo'n nutteloze reactie te plaatsen.

Job

op mac heb ik zeker gewerkt

de Imac is voor videobewerking een prima ding

maar de rest Ipod touch Iphone nee dat blijven hebbe dingetjes
en zeker zon Ipad koop gewoon een boek
is veel gezonder

Oké, dan hebben we elkaar verkeerd begrepen...
Toch heeft mijn iPod touch ervoor gezorgd dat ik mijn laptop bijna niet meer gebruik. Wat dat betreft is het voor mij een hele mooie toevoeging voor mijn computerhuishouding...
IPad gaat er waarschijnlijk binnenkort ook komen en dan gaat de hele laptop de deur uit! Wat dat betreft zijn een iPod en iPad best goede aanvullingen!

Maar ik ben het wel met je eens dat het grotendeels hebbedingen zijn :D

@007 junior, geen nieuwe iMac, wel een MacBook mini, maar daar heb je waarschijnlijk niets aan...
Wel is het interessant dat iLife '11 gratis bij alle nieuwe Macs zit. Dus waarschijnlijk wel bij de 21,5", maar niet bij de 27"...

Denk er nog maar eens goed over na...

Oke, dat is duidelijk :) Wordt iLife '11 vanaf nu dus direct met nieuwe iMac's meegeleverd, zonder extra kosten? Dat zou namelijk uiterst nette service zijn! :eek:

Als het goed is wel, Steve jobs zei namelijk 'iLife '11 comes free with every new mac'.
Ik weet niet of hij daarmee alleen de nieuwste Macs of ook de vorige generatie Macs bedoelde, maar hij zei 'all macs'.

Check! A-mac (waar ik hem wil gaan kopen) heeft iLife '11 al op voorraad en levert deze bij elke nieuwe Mac van 2010. Dat heeft mij over de streep getrokken.

Conclusie: ik ga voor de iMac 21,5" uit 2010 van €1,499 met iLife '11 :)

Dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan