iMac OSX 10.6.8 en Java update dd 20.6.2012 update 9, 1.6.0_33 Firefoxbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

GondaLouise

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hallo,

Nieuw op dit forum, ik heet Gon:) en heb een probleem na een update gisteren via het apple-menu software update.
Er werd gemeld dat er een update was voor Java en aangezien ik graag een bepaalde spelletjessite bezoek waar ik Java voor nodig heb, ben ik altijd happig op nieuwe updates en klikte dus "ja".
Na de update werkte in ene een spel niet meer op die site, Java wilde domweg niet te voorschijn komen...m.a.w. hij startte niet op en ik op zoek naar zaken, kwam ergens tegen dat ik zou moeten klikken op "inactive plugins" omdat de update van Java ervoor zou zorgen dat wanneer je een bepaalde tijd je Java niet zou gebruiken, die automatisch zou worden uitgeschakeld in Firefoxbrowser??
Ik dus weer op zoek en klikte in Firefox op add-ons en kwam op de plugin-sectie van Java en die stond ingeschakeld??
Ik kan hier geen chocola van maken jammer genoeg en wend me dus tot dit forum om wellicht helderheid te krijgen over wat ik fout doe, of waar ik moet zoeken op mijn iMac om dit probleem op te lossen, zou het enorm op prijs stellen indien iemand mij hiermee zou kunnen helpen en ik hoop dat ik duidelijk ben geweest met gegevens vermelden.
Met vriendelijke groet aan een ieder,

Gon

Nog wat additionele info, ben inmiddels wat verder gekomen en probeerde of die site met een uitgeschakelde java anders zou reageren, kreeg ik een window te zien waarin stond dat ik zou moeten upgraden naar Lion om die site verder te kunnen navigeren! Ben dat al eens tegen gekomen op andere sites:( Ik hoor slechte berichten over die Lion, zou mijn Mac langzamer maken en nog een aantal zaken en wilde er dus niet voor gaan. Krijg zo langzamerhand het vermoeden dat alle multi's op welke manier dan ook met elkaar samenwerken om je dingen door je strot te duwen die je niet wilt, begint te lijken op Winddoos strategie en ik baal wel:(

Die update van je zorgde ervoor dat Java werd uitgeschakeld, omdat er laatst een Trojan op dook die gebruik maakt van Java. Voor nieuwere besturingssystemen is een andere beveiligingsupdate uitgebracht waarmee je Java wel kunt gebruiken. Jij zit nog op Leopard? Daarbij kun je het alleen maar uitzetten. Dat is waarsch. gebeurd, waardoor je dat spelletje niet meer kunt spelen. Oplossing: je zet Java handmatig weer aan, maar dan ben je wel vatbaar voor trojans via Java.

Ik geloof dat je dat in de browser-instellingen moet doen. Voor Firefox staat hieronder How-to:
http://support.mozilla.org/en-US/kb/How to turn off Java applets
Daarna wellicht even restarten..

Bedankt voor je reactie :)
Vreemd genoeg staat Java INGESCHAKELD en niet uit, na die update. Inmiddels is het mij duidelijk dat ik zal moeten upgraden naar Mountain Lion? Volgens mij is dat de opvolger van Lion?
Heb geen trek in Trojaanse paarden ;)
Dus laat Java voorlopig maar ingeschakeld staan.

Heb ik het overigens bij het juiste end dat wanneer ik upgrade naar Mountain Lion, ik geen problemen zou moeten hebben met Java?

En nu we toch bezig zijn, mijn iMac werkt de laatste tijd wat sloom, zou kunnen zijn dat er wellicht een Trojaans veulen is binnen getrippeld? Hoe zou ik dat kunnen uitvinden of mijn mooie iMac zo'n geval aan boord heeft? Indien ik gehinnik bemerk, hoe raak ik dat dan weer kwijt?

Met vriendelijke groet en heb een fijne dag!

GondaLouise

Kijk eens onder je activiteitenmonitor. Hulpprogramma's>Activiteitenweergave.

Peter, gevonden en dat hulpprogramma zou mij mijn CPU-activiteit moeten tonen maar er gebeurt helemaal niks? Heb het in mijn dock gezet en met rechtermuisklik geprobeerd er enige activiteit uit te krijgen maar helaas....nee dus.

Dus ben ik nog steeds niets wijzer, behalve dan dat ik nu weet dat ik dit hulpprogramma heb, maar ja...het werkt niet, wellicht moet ik het ergens op "enable" zetten !

Zit nog steeds met dit probleem maar er werd mij verzocht om te reageren zodat de vraag open blijft staan. Bij deze....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan