iMac problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
ik heb gisteren op mijn iMac geprobeerd een 64 bit versie van windows 7 te installeren. ik had net een partitie vrij gemaakt van 50 gb voor windows en de installatie zou beginnen nadat de computer opnieuw was opgestart. Echter, toen hij opnieuw aanging kreeg ik een zwart scherm met een knipperend streepje linksbovenin beeld. ik kan niks typen, de computer reageert nergens op. ook de installatie cd van windows 7 kan ik er niet uithalen. Ik kan de computer alleen uitzetten door de power knop ingedrukt te houden. Als ik hem dan vervolgens weer op wil starten krijg ik weer datzelfde zwarte scherm.Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan verhelpen? Kan ik misschien die 64 bit versie niet op mn mac draaien?

Ik las hier iets over een installatie enabler voor windows 7 via bootcamp:
http://support.apple.com/kb/TS3173?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet moet Windows 7 x64 gewoon kunnen draaien op een iMac.
Het schijnt alleen dat bepaalde drivers welke op de install-DVD van Mac OS staat in 32-bit zijn.

De details van je iMac zouden handig zijn :)
OS X 10.6 (Snow Loepard) draait er op?

Ik neem aan dat je BootCamp-assistent gebruikt om Windows te installeren

Je weet dat je bij het opstarten de ALT-toets ingedrukt kunt houden om de juiste partitie te selecteren om op te starten?

en ik heb begrepen dat als het de nieuwste imac is met de nieuwste OS dat bootcamp dan nog niet compatibel is.
Er zou in december een nieuwe bootcamp uitkomen maar die is vertraagd.
Ik zit op dit moment met hetzelfde probleem en de helpdesk van apple vertelde het bovenstaande.

En sinds vanmiddag is de nieuwste bootcamp ook online ook geschikt voor Windows 7 64 bits.
Ik ga die straks installeren en laat dan weten of het probleem daarmee is opgelost.

nou ik heb niet de nieuwe imac maar een uit de serie ervoor. dus niet die 27 inch maar gewoon een 24 inch uit 2008 ofzo. ik heb er wel snow leopard op draaien. hoe kan ik die nieuwe bootcamp downloaden dan? want ik doe net een software update en hij geeft alleen een beveiligingsupdate aan.

hoi bedankt voor die link. ik heb het gedownload maar het zijn .exe bestanden en daar kan mac niks mee dus ik snap niet hoe ik nu die nieuwe boot camp dan moet installeren met dat bestand??

Lijkt mij ook dat je deze onder Windows moet draaien ;)

Aangezien het de drivers voor Windows 7 zal bevatten :)

ok dan snap ik het. maar dan kan ik er niks mee toch want dan moet ik eerst uberhaupt windows draaiend krijgen en dat is het probleem

hoe heb je de partitie dan vrijgemaakt.
Dat zul je toch ook met bootcamp hebben gedaan.

Opgelost?

Hallo,

Ikzelf zit hier met hetzelfde probleem...
Heb jij nu een oplossing gevonden ?

Laat iets weten, ik ben ook op de sukkel!

Bedankt!

Jannes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan