IMac start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patron

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Mijn Imac start niet meer op.
Ik heb per ongelijk de map Launcedeamons verwijderd, dit is de oorzaak denk ik dat mijn imac nu niet meer opstart.
Hij blijft maar laden (Witte laad scherm met apple logo en rond laad icoontje)

20130108151209.png

Nu kom ik nergens anders in dan alleen de terminal en schijfhulpprogramma etc (Command + P + R)
Ik heb al schijfbevoegheden hersteld en herstel schijf gedaan.
Niets werkt helaas.

Maar nu wil ik graag wat bestanden eraf halen die heel belangrijk zijn.
Hoe kan ik dit doen via Finder of zo? dat ik ze op een usb stickje kan zetten en dan gewoon opnieuw installeren.
Want ik zie zo snel geen oplossing voor dit probleem.

Ik hoop dat iemand mij hier snel mee kan helpen!
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Welke versie van Mac OS draait de iMac?
Draai je Time Machine backups?

Heb je de installatie-DVD er al in gehad? Volgens mij kun je daarmee je systeem restoren, helemaal easy wanneer je Time Machine hebt gebruikt.

Als de iMac niet meer opstart dan kun je niets via Finder doen lijkt mij.
Wellicht kun je de schijf extern op een andere Mac aansluiten (Windows gaat lastig worden denk ik vanwege het bestandssysteem) en dan de bestanden benaderen.

Helaas heb ik geen opstart CD erbij, deze zat er niet bij toen ik hem kocht in de winkel. <Mediamarkt>

Mac OS X 10.7.5

En ik heb geen Time Machine backup gemaakt helaas.

Hoe kan ik nou toch een aantal bestanden backupen op usb, deze zijn van zeer grote belang dat deze NIET kwijtraken.
Maar is het ook niet mogelijk om ergens die launcedeamon vandaan te halen en terug te plaatsen???
Ik heb hem nog maar net een paar maanden en heb er nu pas voor het eerst mee gewerkt.
Pff :-(

Met alle respect, maar hoe kom je erbij om Launcedeamons te verwijderen. Heeft iemand je verteld dat je dit moest doen, waarom? ThaDevil heeft het niet over een opstart cd, hij heeft het over een installatie cd en die moet erbij zitten, dat kan niet anders.

Nou kijk het zit zo, ik heb geen balle verstand van Mac OS x en ik had Deamon tools geïnstalleerd en ik heb deze daarna verwijderd en toen kwam ik het mapje tegen en dacht ik dat dat dit niet verwijderd was.

Blijkbaar was het dus niet van Deamon tools maar van de mac zelf.
Maar ik heb geen enkel cd erbij gekregen helaas. en hij was nieuw (van de mediamarkt) de doos staat hier nog maar zit niets verder in.

Dan is het verstandig om je te melden bij de Mediamarkt en te vertellen dat er geen cd aanwezig was.

Probleem is opgelost! :-)

Ik heb gewoon opnieuw installeren gedrukt en alle bestanden zijn bewaard gebleven, zelfs mijn achtergrond! :-D
Misschien zat er daarom geen cd bij? omdat dit ingebouwd zit?

Dat is mooi, vreemd dat eerst niets werkt en nu ineens wel iets werkt.

Al geruime tijd word er geen originele dvd van die machine meer bijgeleverd. De meeste machines hebben zelfs geen optical drive meer.
Bij Apple is digitaal het woord van de afgelopen jaar.
Tijdens het opstarten kun je de "option" knop ingedrukt blijven houden. (dit is de knop tussen ctrl en cmd in) Dan komt de mac met een keuze scherm waarin je een opstart volume kunt kiezen waar ook staat Recovery, als je deze optie zou kiezen krijg je feitelijk de installatie dvd te zien met velen opties.

Je hebt er voor gekozen dat OS X over de bestaande installatie heen wordt gezet. Hierbij worden de systeemmap en librarymap opnieuw aangemaakt. Je gebruikersinstellingen bijven dus intact.

Wat de oorzaak van jouw probleem kan zijn is defect geheugen. Hierdoor raakt namelijk vaak OS X in de war en vervolgens kun je niet meer opstarten. Wat je kan proberen is het geheugen testen met Rember. Elke keer als je een test doet, even opnieuw opstarten(dan worden er andere gedeeltes in het geheigen gebruikt zodat je niet steeds de zelfde blokken blijft testen).

Beste manier is om Rember op te starten en te testen via single user mode. Dan verbruik je namelijk veel minder geheugen en kun je meer testen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan