Image backup naar nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Ik heb een windows-7 systeem met twee schijven. De eerste C: is een SDD waar alleen Windows op staat en een tweede schijf E: waar alle data enzo op staat. Hier heb een goede Windows Image backup ( C plus E ) en een van enkel de C schijf van gemaakt met het standaard system herstel programma van WS-7. Nu bleek na verloop van tijd dat mijn tweede schijf te klein werd en heb deze vervangen door een nieuwe veel grotere interne schijf. Nu wilde ik met systeem herstel de C plus E netjes terugzetten maar dat wordt geweigerd omdat dit een andere E schijf is. Kon wel de enkele C : Image-backup gebruiken. Hoe kan ik de ook de oude E informatie weer als een geheel terug krijgen nu Imagebackup ( C plus E ) de nieuwe schijf weigerd. mvgr.Peter

Het bevreemdt mij dat de met Windows meegeleverde backupsoftware in dit geval vreemd doet. Mijn ervaring (en die is met de Windows buildin backupsoftware) is dat het niet uitmaakt wat de grootte is van een nieuwe schijf, zolang deze maar niet kleiner is dan de schijf waarvan de image is gemaakt. Enige 'bijzonderheid' die ik heb ervaren met het terugplaatsen op een nieuwere (en tevens grotere) schijf, is dat de backupsoftware redelijk 'dom' tekeer ging en de nieuwe schijf net zo groot maakte als de grootte van de overleden (image) schijf, m.a.w. na het terugzetten, wat dus prima lukte op een nieuwe schijf, bleek de nieuwe schijf nog een X-aantal giga's niet toegewezen vrije ruimte te hebben, die ik in Schijfbeheer van het configscherm zo kon toewijzen aan de nieuwe schijf, zodat deze uiteindelijk 2 partities kreeg : de oorspronkelijke image + de resterende hoeveelheid giga's.

Enige dat mogelijk een rol zou kunnen spelen is het feit dat Windows bij de setup, maar ook bij het terugzetten van images, nogal eens 'eigenwijs' doet met het toewijzen van stationsletters. Mogelijk dat de E bij jou tijdens het terugzetten niet als E wordt gezien? Dat zou je dan weer kunnen oplossen door eerst in schijfbeheer de nieuwe schijf E te noemen, alvorens te proberen de images terug te zetten. Had je dit al gedaan en leidde dit toch tot een probleem, dan kan ik helaas weinig anders verzinnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan