Image bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
mmm de vorige keer ging het geloof ik niet helemaal goed bij het plaatsten vandaar nog een keer mijn vraag
Hoi,

ik heb een image bestand gedownload (image.img) en nog twee files te weten image.sub en image. Hoe krijg ik dit tot een werkend iets?

Hee EmAaErkA,

Een image bestand is een emulatie van een cd-rom of DVD.
Je moet dus een emulatie programma hebben die van het image bestand een virtuele cd-rom of dvd-speler maakt.
Ik gebruik daarvoor Daemon tools.
http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php

Succes!

Groeten,

Of je brand het op CD natuurlijk. Met Nero via beeldbestand branden.

Weet niet zeker of Nero .img bestanden ondersteunt trouwens van origine zijn dit namelijk Clone CD bestanden...

Groeten,

Geplaatst door Basta
Hee EmAaErkA,

Een image bestand is een emulatie van een cd-rom of DVD.
Je moet dus een emulatie programma hebben die van het image bestand een virtuele cd-rom of dvd-speler maakt.
Ik gebruik daarvoor Daemon tools.
http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php

Succes!

Groeten,

een image bestand is geen emulatie maar een complete kopie van een cd.

deze files kun je op een cd branden met clonecd of inderdaad dmv een virtual cd speler booten een daarmee afspelen

Ik denk dat hij bedoelt dat je een CD-ROM speler kan Emuleren met Deamon-tools... Zodat de Image als cd-rom speler in je explorer staat.

Groeten,

Klopt, dat bedoel ik.
Was alleen niet helemaal sterk verwoord... ;-)

Het prettige aan .img bestanden is dat je ze niet per se hoeft te branden maar ook kan afspelen met een ge-emuleerde CD-ROM speler; scheelt weer schijfjes!

Groeten,

Precies, maar dat kan met bijna elk imagebestand... Ik vind Iso opzich iets fijner wat dat betreft.

ik weet weer een boel meer! we gaan ff kijken of het werkt! Jullie horen nog van mij!

mm het progje werkt niet echt lekker, nero kan het niet branden en clone cd ook niet...

je moet als het goed is 3 files hebben

image.image
image.ccd
image.sub

als je clonecd opent en je kiest voor image branden dan zoek je op waar de images files staan en dubbel klik je op het ccd file.
je zou nu het image file met clonecd moeten kunnen branden.

anders kun je eens proberen om hem met alcohol 120% te branden.

die 3 files heb ik inderdaad, ik klikte alleen op de verkeerde:-). We gaan het weer ff proberen!

oja, t'is gelukt! Thanx voor alle wijze raad, we hebben weer een boel geleerd vandaag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan