image bestandstype

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
ik ben de laatste tijd bezig met verschillende soorten websites.
nu ben ik met een website bezig waarbij ik de header weg wil laten en een photoshop image wil gebruiken. bij zover ik weet komen bij alle bestandstypes behalve .gif een witte achtergrond bij de foto. tot nu toe heb ik het met .gif gedaan maar .gif geeft een slechte resolutie weer vergeleken met bijv .jpg.

weet iemand een bestandstype of een manier om jpg zonder een achtergrond te weergeven. de .gif bestanden zien er snel slecht uit.

in de bijlage kun je zien wat ik bedoel. dit is het bestand dat ik gebruik als header.
als je die foto om zou zetten in jpg ziet die er goed uit maar geeft die een witte achtergrond wat dus niet uitziet in een website.

Bijlagen

• header.gif
    header.gif
    5,4 KB · Weergaven: 24
in photoshop een nieuwe onderste layer aan maken. en de goede kleur geven van de achtergrond is een optie

maar dan zou ik foto's dus in stukjes moeten knippen als de op een buitenlijn komen waar de kleur veranderd?

ik heb deze op een hoek staan. erbuiten is het grijs en daarbinnen zit dan de content. dan zou ik die foto in stukjes moeten gaan knippen en bij elk stukje de goede achtergrond toevoegen?

of begrijp ik je verkeerd?:p

is een goed optie inderdaad :P wel wat meer werk maarjah :p:rolleyes:

Al png geprobeerd?

Hoe maak je het logo?
Ik bedoel in welke afmeting?
Indien je het groot maakt, bv breed 1000 pixels
en dan na bewerken als het naar je zin is
ook opslaan met een breedte van 1000 pixels, om vervolgens te openen met irfanview,
en dan in irfanview resizen tot de gewenste afmeting,
hoe is dan de resolutie?

Scherpere plaatjes, gemaakt of gescanned krijg je door het origineel
zo groot mogelijk te maken.
Test maar met een scan.
Scan op 100 dpi, en vervolgens op 700 dpi,
en zie het verschil na resize van beide
naar gelijke breedte van bv 100 pixels.

:cool:

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie. ik zal het eens uitproberen:thumb:

dus gewoon een te grote foto maken en die resizen naar het formaat dat ik nodig heb. hmm daar heb ik nog niet aan gedacht:D

ga er meteen mee aan de slag:thumb::thumb::D

het is gelukt:thumb:

door de foto te verkleinen werd de resolutie beter.

ik wist ook niet dat ook .png transparency toestond. gezien .png ook een betere resolutie is dan .gif kan ik dus weer verder :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan