Image branden met Ghost 9.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hallo,

Ik werk al een tijd met Ghost en ik maak regelmatig een back-up welke ik dan lokaal op een andere partitie plaats. Echter, wel op dezelfde harddisk. Als er daar dus wat mee gebeurt dan ben je de sigaar. Als ik nu een image brand op 1 of meerdere DVD's, zijn deze dan al direct als zodanig bootable of werkt dat niet zo? Dat zou natuurlijk wel prachtig zijn maar het zal wel niet.

Wie kan mij duidelijk uit de brand helpen wat het beste te doen is. Als Windows dus niet meer opstart......... Ik gebruik op de meeste Pc's XP maar ook W2000 Professional.

Heel graag uw reactie.

Groeten,
Zatopek
 
als je die ghost image insteekt, en je start je pc op, boot hij automatisch vanop cd, en kun je kiezen van restore or make backup files. dus kun je hem gewoon instaleren, wel opletten dat je dvd rom boot in je bios aanstaat
Ik werk namelijk altijd zo. heel handig :d
gr
 
als je die ghost image insteekt, en je start je pc op, boot hij automatisch vanop cd, en kun je kiezen van restore or make backup files. dus kun je hem gewoon instaleren, wel opletten dat je dvd rom boot in je bios aanstaat
Ik werk namelijk altijd zo. heel handig :d
gr
Hoi Astradti,

Thanks maar weet je het wel heel zeker.......... ik werk nog met versie 9.0. en jij misschien met een latere.................
 
de versie waar ik mee werk, is een versie van 2003, welke versie dat juist is weet k nt, zal dat vanave eens checken

als je de test wil doen, brand je image op dvd en boot hem op dvd :d
 
de versie waar ik mee werk, is een versie van 2003, welke versie dat juist is weet k nt, zal dat vanave eens checken

als je de test wil doen, brand je image op dvd en boot hem op dvd :d
Heb geprobeerd de gebrande image te booten. Vergeet het maar. Ja, natuurlijk heb ik het BIOS opdracht gegeven om vanaf de DVD drive te booten. Voor de goede orde........ ik heb de image dus gewoon weggeschreven zoals Ghost dat verlangt. In dit geval op DVD. Misschien dat jij het volgende doet : je slaat de image eerst lokaal op en brand het dan als image via NERO.............. Bij mij is ie iig niet bootable.........
 
neen, ik brand de image rechtstreeks op dvd. ik brand hem niet met nero. en krijg je de melding voor je opstartscherm, dat er een dvd inzit? zal dit morgen eens bekijken op me desktop, zit nu op de laptop.
 
vandaag geprobeerd, en het lukt perfect booten vanop cd. Versie 2003 is blijkbaar ook 9 (volgens cd toch). dus het zou moeten zijn dat je iets verkeerd doet, kun je es e screenshot plaatsen anders van wat je juist kiest?
 
vandaag geprobeerd, en het lukt perfect booten vanop cd. Versie 2003 is blijkbaar ook 9 (volgens cd toch). dus het zou moeten zijn dat je iets verkeerd doet, kun je es e screenshot plaatsen anders van wat je juist kiest?
Hoi,

Lijkt me niet nodig. Ik geef aan dat ik i.p.v. lokaal de image op een DVD wil branden en that's it. Dat gaat ook allemaal goed. Uiteindelijk krijg ik dan 2 DVD's. Uiteraard heb ik beiden geprobeerd om van te booten. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik dit alleen getest heb op de laptop van een vriend, want daar ben ik nu mee bezig. Hij is dus een goede om te testen, voor het geval het fout mocht gaan ;)

Even hier op doorgaand....... : stel dat de DVD gaat booten, gaat ie dan direct mijn primaire partitie overschrijven of krijg ik eerst iets van een menutje???? Hoe gaat dat dan? Dat risico wil ik natuurlijk niet lopen!

Graag je reactie en groeten,
Zatopek
 
Hoi,

Lijkt me niet nodig. Ik geef aan dat ik i.p.v. lokaal de image op een DVD wil branden en that's it. Dat gaat ook allemaal goed. Uiteindelijk krijg ik dan 2 DVD's. Uiteraard heb ik beiden geprobeerd om van te booten. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik dit alleen getest heb op de laptop van een vriend, want daar ben ik nu mee bezig. Hij is dus een goede om te testen, voor het geval het fout mocht gaan ;)

Even hier op doorgaand....... : stel dat de DVD gaat booten, gaat ie dan direct mijn primaire partitie overschrijven of krijg ik eerst iets van een menutje???? Hoe gaat dat dan? Dat risico wil ik natuurlijk niet lopen!

Graag je reactie en groeten,
Zatopek


eerst krijg je dus een menutje, van wat je wil doen, een image aanmaken, een image terugzetten en waar je hem wil terugzetten.

PS: op die vriend zen laptop, staat ghost daarop geinstaleerd?
 
eerst krijg je dus een menutje, van wat je wil doen, een image aanmaken, een image terugzetten en waar je hem wil terugzetten.

PS: op die vriend zen laptop, staat ghost daarop geinstaleerd?
Hoi,

Image is gebrand direct via Ghost en probeer de schijfjes daarvan te booten. Dat gaat dus niet. Uiteraard is op de PC van die vriend Ghost geïnstalleerd, lijkt me wel logisch ;):D

Indien je de image lokaal hebt weggeschreven en je wilt de complete partitie terugzetten dan doe je dat in Windows en Ghost zegt dan dat het niet in Windows kan en zegt dat dit dit in een DOS omgeving moet en je moet zorgen dat je de installatie CD van Ghost voor het booten moet gebruiken. Doe ik dus altijd zo.

Maar direct booten van de schijfjes die je gebrand hebt krijg ik niet voor elkaar.

Hoop dat het nu duidelijk is.............

Groeten,
Zatopek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan