image in SQl

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoolRunnings

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2006
Ik heb het volgende probleem,

Ik heb een database waar ook een image of waar een link naar een jpg bestand moet komen. Nu wil ik een report maken met visual studio 2008 en daar het bijbehorende jpg bestand voor ieder record kunnen tonen in het report. Voor het image heb ik een tekst veld gemaakt waar ik de locatie en de naam van de image in zet

Hoe kan ik deze image in het report laten zien i.p.v. de tekst naar de locatie van de image per record?

Ik ben pas bezig met MS sql server en heb geen idee waar ik zou moeten zoeken

alvast bedankt.

Je moet iets inbouwen wat de afbeelding op de betreffende locatie gaat ophalen en in je report gaat neerzetten.
Eigenlijk gaat je vraag over Visual Studio 2008, want daarmee moet je dit gaan doen.

image in SQL database

Hoi, bedankt voor je antwoord

ik snap dat dat met visual studio moet, maar wat voor type veld gebruik ik dan voor de locatie van de afbeelding, kan ik daar een gewoon tekst verld voor gebruiken ?, ik wil niet de image in de database hebben omdat het een tamelijk grote database gaat worden met honderden images.het moet een veld zijn die naar de afbeelding verwijst en in reports moet deze afbeelding worden getoond.

ik wil niet de image in de database hebben omdat het een tamelijk grote database gaat worden met honderden images.

Naar mijn idee maakt dat weinig verschil. Wanneer je het filesystem gebruikt moeten deze bestanden ook allemaal opgeslagen worden, met als nadeel dat je scripts moet schrijven om de bestanden te verwijderen wanneer je ze uit de database haalt. En op andere wijze de integriteit te bewaken terwijl je in de database heel makkelijk kan zien of er een plaatje aan een veld is gekoppeld of eventueel NULL is.
Ik weet niet hoe je de informatie invoert, maar wanneer je afbeeldingen gelijk bij de invoer mee kan nemen scheelt dit volgens mij juist veel extra werk.
Het scheelt natuurlijk per situatie; of je SQL server op hetzelfde systeem draait, welke resources deze tot zijn beschikking heeft etc. etc. Ik wil eigenlijk alleen zeggen; sluit de mogelijkheid niet gelijk uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan