image maken harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry M.J.

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2005
Ik wil een image maken van de harde schijf naar een andere harde schijf met gebruikmaking van een imageprogramma op floppy. hiervoor moet ik vlgns mij via bios naar "floppy". De vraag: hoe kom ik daar ook weer?

image is dus een kopie maken van je harddisk en deze bewaren op een andere harddisk.
Die tweede harddisk zit die in dezelfde computer.
Een image via een floppy .....dan heb je heel veel floppy's nodig.
Kun je ook vertellen met welk programma je dat gaat doen.
in je bios komen vanuit windows xp gaat via bureauaccessoires.
als je in de bios wilt komen voordat je in windows komt drukdan tijdens de opstart regelmatig op de F8 toets.

Je zult eerst je pc moeten opstarten met een opstartdiskette, zodra je pc er klaar voor is vervang je die door de diskette met het prog, of je zet het prog (Ghost bijv) op je HD

image maken van harde schijf - 2

Aan Puppie,

Bedankt voor de reactie. Ik heb het programma Ghost op floppy staan. Dit is specifiek om een image te maken van de harde schijf. Ik heb een tweede uitneembare hardeschijf in mijn pc. het systeem draait nu goed dus tijd voor een image!
Mijn probleem is dat ik niet meer weet hoe in het bios te komen om van floppy te werken! Als je het me nog eens kunt uitleggen graag!
Bij voorbaat dank . Harry

computer aanzetten
dan regelmatig op F8 drukken
dan kom je in een zwart scherm met witte leters
Daar kun je kiezen wat je wilt doen.

image maken

Puppie,

Zover ben ik gekomen; maar wat moet ik dan op het zwarte scherm aanklikken om bij mijn floppie te komen? Het gaat voornamelijk over opstarten in bep.modus. Maar hoe kom ik in het bios? Harry

ach je wilt naar je bios.....verkeerd gelezen....sorry.:o
tijdens opstart op esc drukken dan komje in je bios.
Tenminste bij de meeste moederborden het kan ook nog de del toets zijn.
Maar tijdens opstarten stat dat links onderin je scherm.

Harry,
Volgens mij weten maar heel weinig mensen van het bestaan van Ghost op een floppy.
Je hoeft helemaal niet in het bios te zijn. Doe je diskette in de floppy=drive en de computer start op vanaf de diskette. Het mooist is om de image op een andere partitie te zetten, tenminste als je het wil gebruiken om eventuele schade aan je systeem te herstellen. Als je de image naar een andre schijf kopieerd dan heb je uiteraard alleen iets aan die schijf voor je eigen computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan