Image maken van mac os

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruglione

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hoi Helpmij,

Tot vanmorgen had ik nog nooit een Macbook in handen gehad, ik ben dus compleet nieuw op dit gebied. Wat ik op het moment hoopte te doen was de Macbook pro op te starte vanaf het netwerk (windows server), om met ghost een image te maken voordat ik aan de slag ging.

Dit probeerde ik door de N toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten, alleen verschijnt er een knipperende aardbol, ben er al achter dat dit betekent dat er geen netboot servers beschikbaar zijn.

Mijn vraag is nu, wat houd een Netboot server precies in op het gebied van Mac, en is het wel mogenlijk wat ik probeer omdat de server windows based is?

En Bruglione, jij wilt Windows via Netboot starten met een Macbook. Je kan een Windowspartitie maken met Bootcamp. Dat wat jij wilt gaat volgens mij niet lukken. Een image maken van OSX maak je overigens met Schijfhulpprogramma. Te vinden in je map Hulpprogramma's.
Laat even weten of het lukt.

Groet, Peter

Laatst bewerkt:
Lijkt er inderdaad op dat dit niet gaat lukken met de software die we op het moment gebruiken voor onze windows systemen. Inmiddels zijn we een image aan het maken met Carbon Copy Cloner.

Nouwja probleem is inmiddels opgelost, bedankt voor de tip iig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan