Image maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nWayen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hoi allemaal,

Het is al een paar keer voorgekomen dat mijn Windows XP het begaf, met alle gevolgen van dien. Nu is het kwijtraken van bestanden geen probleem, deze zijn bijna altijd al geback-upped. Maar het installeren van alle software is wat mij ergert.

Ik heb gehoord over image's maken, dat je zo alle informatie van bijv. dit moment opslaat in 1 bestand, wat vervolgens bij een crash op dezelfde computer alles herstelt in die oorspronkelijke staat. Dit spreekt mij wel aan, dus hier gaat mijn vraag ook over.

Hoe gaat dit in z'n werk? Op dit moment heb ik een zeer stabiele set-up, en wil deze graag back-uppen. Het is wel verdeelt over 3 partities, en in totaal zo een 150-200Gb. Is dit een probleem, want het is dus niet echt te branden? Ik heb wel een externe HD waar ik deze image op kan zetten.

Als het geen probleem is, zijn er nog programma's die jullie aanraden (het liefst natuurlijk gratis). Of als één van jullie een handige tutorial hiervoor heeft, is dat natuurlijk ook welkom!

Alvast hartstikke bedankt!

Mvg,
Erik

Ik ben huiverig voor gratis programma's voor zo'n belangrijke klus. Ze bestaan wel, maar ik ga je die niet adviseren.
Een goed bekend staand niet gratis programma is Acronis True Image. (tientje of 4)

Idd. maakt die een kloon van je hdd('s) zodat je bij een crash slechts die kloon terug hoeft te zetten om binnen no time weer online te zijn.

Mocht je een dezer dagen een nieuwe pc aanschaffen waarop Vista draait, zorg dan dat je de Ultimate Vista erbij koopt, die heeft zo'n functionaliteit standaard al aan boord.

Ik heb 'm reeds 1x nodig gehad toen mijn splinternieuwe C schijf na 5 maanden stierf. Dankzij de kloon was ik een uur later weer helemaal "het heertje". Op dat soort momenten (overlijden van de C schijf) dank je onze lieve heer op je blote knietjes dat je een kloon bezit van je gehele systeem.

Pasja,

Bedankt! Ik heb True Image gebruikt, en alles ging volgens mij goed. Nu maar hopen dat ik het nooit hoef te gebruiken :).

Ik hoop alleen dat je geen illegale versie hebt gedwonload middels het één of andere torrentprogje, want ik vertrouw mijn écht belangrijke pc handelingen persoonlijk NIET aan illegale software toe.

Een DVD rippertje o.i.d. mag nog wel eens "per ongeluk" op mijn pc aan komen waaien, maar Windows en bijv. backupsoftware wil ik 101% veilig en betrouwbaar hebben, ik hoop jij ook..................

Ik ook niet. Antivirus en andere dingen die te maken hebben met hoe goed je pc loopt zijn te belangrijk voor mij, aangezien mijn pc meer een workstation voor muziek is, dan een huis-tuin-en-keuken pc.

Maar nogmaals bedankt!

DriveImageXML

Uitstekende en gratis image software.
Ik spreek uit eigen ervaring.:thumb:

DriveImageXML

1 x de voorgaande mededeling is wel genoeg.
Foutje, heb Apeldoorn al gebeld..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan