Image maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertob

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Voor mijn stage moet ik een image maken van een laptop die geistalleerd is volgens de eisen van het bedrijf.:eek:
Maar ik heb geen idee hoe ik een image moet maken heb al een beetje gegoogled.:eek:

Ik vroeg me af of er iemand is die me kan vertelen welk programma ik kan gebruiken en een kleine uiteg over het maken van de image.

Alvast bedankt,
Roberto

Is er ook een eis voor welk programma je ervoor moet gebruiken?

Wij hadden als opdracht om er met Norton Ghost een te maken.
En zo te lezen op enkele sites bevat deze een vrij goede wizard.

Ik denk dat je er hiermee wel uit zult komen.

Nee zolang er een goed werkende image is zijn ze tevreden.
Maar bedankt voor je advies.:thumb:
Ik zal is gaan kijken of ik wat kan met Norten Ghost.
Als iemand er meer over weet hoor ik het graag anderen adviezen ook :thumb:.

@Bertus

Er wordt hier gewerkt met zowel windows 7 als XP en soms Vista.
Dus aan het tooltje heb ik alleen op de Windows 7 versie wat aan plus kan je via het tooltje het naar een cd branden?
Zoals ik al aangaf heb ik nog nooit een image gemaakt dus als je me er meer over zou kunnen vertellen heel graag,

@Terracotta pie

Geeft niet hoop via google het nodige te vinden en messchien zijn er mensen die het wel weten.

Laatst bewerkt:
@Bertus

Dus aan het tooltje heb ik alleen op de Windows 7 versie wat aan plus kan je via het tooltje het naar een cd branden?

.

Ervan uitgaande dat je een image van een HDD moet maken, schiet een cd natuurlijk niet echt op.
Maar kijk een naar Acronis true image, erg handig en simpel in gebruik.

Oke cd moet idd DVD zijn.

Acronis true image nog nooit van gehoort.
Zal is even er naar kijken het gedeelt makkelijk spreek me namelijk erg aan.:thumb:

Was inderdaad al naar de site gegaan.(google:love:)

Nee wordt hem niet het bedrijf geeft de voorkeur naar een gratis optie omdat het gaat om een project die als test genruikt wordt.
Ja ik heb het project zelf bedacht omdat ik het leerzaam vondt voor me opleiding kwam alleen er snel achter dat ik totaal geen verstand heb van image.
Als je bij het programma ook uitleg zou willen geven:o

voor alle adviezen:thumb:

Er zijn freewareversies, voor het maken van een image, maar die mogen absoluut niet gebruikt worden in een bedrijfsomgeving.
Ik weet de bron niet meer, maar las dat een bedrijf boetes riskeert van om en nabij de
€ 30.000,- bij illegaal softwaregebruik.
Een beetje bedrijf kan toch wel € 49,- ophoesten voor een Acronis licentie:o

Klopt maar ik heb gelezen dat Norten wel free versie heeft die ook in een bedrijf gebruikt mag worden.

De reden dat het free moet zijn omdat het meer een persoonlijk project is. Wanneer het een geslaagd project is gaan we natuurlijk wel over naar een betaalde licentie ;).

ik ga kijken wat ik ermee kan doen.

tnx:thumb:

voor nu ga ik het topic sluiten als ik weet hoe.

toch niet sluiten :(

Programma geprobeert maar met freeware kan je alleen back-up maken en geen image zoals de bedoeling is :(
help help:o

Omdat we voor school een project moeten doen.
Op de rest van de dingen binnen het bedrijf valt eigenlijk niks te verbeteren.

Ik ben nu dus eigenlijk bezig met iets te leren en uittevoeren wat een dus met mijn ervaring nu nog erg moeilijk is maar het gaat me lukken ik weet het zeker.:thumb:

Ik heb op dit moment gekozen voor Ghost 2003 erg makelijk in gebruik en ook nog eens erg gebruiksvriendelijk.
Zit alleen met het probleem dat het gedeelte DVD veranderd is naar een Windows 2008 server.
Het probleem is zeker niet de windows 2008 server klaar maken er voor dat is zo gebeurt.
Wanneer ik de image kan maken en weet hoe ga ik ervan uit dat het op de 2008 server en werkend maken ook een peace of cake moet zijn.:d

Maar ben al op de goede weg een kleine test is al gelukt dus het gaat stapje voor stapje maar genoeg stapjes brengen me ook naar me doel:thumb:

Oke nu snap ik het niet meer.

Een image maken via windows back-up.
Is dat mogelijk lijkt me niet zowel hoor ik het graag want dan kan ik heel snel een einde maken aan het project.

Oke nu snap ik het niet meer.

Een image maken via windows back-up.
Is dat mogelijk lijkt me niet zowel hoor ik het graag want dan kan ik heel snel een einde maken aan het project.

Dat gaat dus niet.
Kijk nog eens naar post 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan