image maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
mijn kennis heeft in zijn computer een hardeschijf van 1 terabyte en wu wil hij met acronis een image maken. moet hij dan eerst zijn schijf partitioneren?

mijn kennis heeft in zijn computer een hardeschijf van 1 terabyte en nu wil hij met acronis een image maken. moet hij dan eerst zijn schijf partitioneren?
Als je bedoelt dat je kennis in zijn pc een harddisk heeft met partitie C: en daarop geïnstalleerd windows en wat programma's, en dat geheel daar moet een image van gemaakt worden, nee dan zou ik die harddisk niet partitioneren! :)

Op de C-schijf neemt een windows installatie met extra programma's meestal zo'n 20 - 30 Gigabyte in beslag. Als je daar een image van maakt heb je dus zo veel ruimte nodig. Dit kan het best op een externe harde schijf en die moet wel leeg zijn.
Als dat niet zo is dan maakt het image programma hem wel leeg voor je, dat hoef je niet eerst zelf te doen.

ik ging er altijd van uit dat opdelen in partities beter en overzichtelijker was, ik denk dan aan opdelen in gelijke partities bijv 10 van 100 gb. het lijk mij dat dit het beste is en dat hij de image van de c-patitie op partitie i van image zet. graag wil ik wat meer voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan