Image met Norton Ghost in Win 2K

Status
Niet open voor verdere reacties.

beusekoma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Als ik een image wil maken in Win 2K en ik start mijn PC op met een Windows98 opstartdiskette kan ik geen image maken. Het Ghost bestand staat bij mij op een andere partitie dan C. Is het op een andere manier te doen?
Wie kan me helpen?

Image maken

Om een immage te maken moet je met Ghost opstarten (de oude versie), dus bootable diskette maken en daar ghost.exe en mouse.com op zetten.

De 98 opstart diskette kan geen NTFS partities zien.

Ook voor het terugzetten moet je Ghost opstarten zoals ik eerder zei.

Tegenwoordig is het een windows programma met Bootable CD voor het terugzetten.

Eric.

Ik heb inderdaad gebruik kunnen maken van een andere opstartdiskette. Win2K start daar goed mee op. Daarna heb ik Ghost opgestart via een andere diskette. Ik wil een patitie (C:) waar mijn programma's opstaan wegschrijven naar een image. Na de keuze te hebben gemaakt welke partitie ik wil gebruiken kom ik er niet door. Bij klikken op OK gebeurt er verder niets.

Sorry begrijp je niet

Mijn oude Ghost kan niet onder win2K draaien, dus als jij zegt dat Win2K goed opstart ben ik je al kwijt.

Ghost draait bij mij onder caldera dos, maar het mag natuurlijk ook een andere zijn. Windows kan ik dan niet zien.

Dan kies ik partitie naar image en gaat de rest vanzelf.

Eric.

Voor alle duidelijkheid start ik natuurlijk op in dos modus met de opstartdiskette. Maar als ik Ghost opstart via een diskette en ik kies een image maken van een partitie dan gaat het goed tot aan het kiezen van die betreffende partitie. Daarna lukt niets meer en blijft de zaak hangen. Ik heb dit geprobeerd met twee verschillende versies.

Beste vriend

Wat jij doet kan toch niet !!

Als je boot van diskette dan kun je nooit zonder problemen van een andere diskette Ghost starten.

Of je moet zo slim zijn command.com er bij te zetten. Maar dat doet geen mens.

Het is veel handiger als je Ghost op je opstart diskette zet samen met mouse.com.

Als je dan ook nog een autoexec.bat aanmaakt met:
mouse
Ghost

Dan gaat alles vanzelf.

Eric.

Is het nog gelukt.

Even nog ter uitleg:

Dos gaat er van uit dat hij command.com kan vinden van waar hij is opgestart.

Programma's zijn vaak zo geschreven dat ze uit verschillende onderdelen zijn opgebouwd. Daardoor zal als je overschakeld naar een ander onderdeel eerst weer command.com in het geheugen geladen worden.

Norton gaat ervan uit dat jij dat weet en heeft mogelijk om ruimte te besparen het oude "Can't load command.com" weg gelaten.

Dus als je opstart van diskette, kun je die er voor die sessie van command.com niet meer uit halen.

Laat me weten of het is gelukt.

Eric.

nog steeds geen image met ghost in win2k

Het is me nog steeds niet gelukt een image te maken. Ik gebruik de Ultimate opstartdiskette van de wintipssite.Die heb ik gedeeltelijk ontdaan van overbodige ballast en daaraan toegevoegd ghost.exe en ghost.ini. Ik verwissel geen diskette en kan gewoon opstarten in dos. Geef gewoon het ghost commando achter de A: prompt en het programma start zonder problemen op. Het probleem is dat ik niet verder kom dan de selectie van de partitie die ik wil imagen. Daarna gebeurd er niets meer.
Kan het zijn dat het probleem ligt bij de partitie, omdat die is geformateerd in NTFS?
Voor alle duidelijkheid: ghost is ook van wintips gedownload. Daar wordt ook aangegeven dat het ook met XP bruikbaar is. Dan moet het toch ook lukken met win2k?

Ghost.ini

Ik zou Ghost.ini van je diskette verwijderen, dan start hij met de standaard opties op die bijna altijd werken.

Kun je altijd later nog eens wat fine tunen.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan