image naar externe HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Ik ga met Ghost een image zetten naar een externe harddisk. Reeds 2 uitgebreide handleidingen doorgewerkt.
Wat ik tenslotte niet goed snap is:
1. kan ik Ghost gewoon ergens los op die harddisk zetten, of moet die in dezelfde map als de image
2. hoe kom ik aan een opstartdiskette, waarmee ik Ghost vanaf de externe HD kan opstarten.

Bedankt voor je reactie.

Al je het volledige programma ghost hebt (als programma in windows) dan kan je daarmee en opstartdiskette maken.

Met deze diskette in de PC start je de computer op en kom je in het 'DOS' programma ghost.
Hiermee kan je een kopie (image) van je gewenste harde schijf of partitie maken welke je kan opslaan op de externe harde schijf.
Let wel op, dat deze externe harde schijf wel via een IDE kabel verbonden moet zijn met de PC. (precies op dezelfde manier als de harde schijf waarvan je een kopie wilt maken.) Je kan natuurlijk wel de schijf waarop je de image zet, later weer uit de PC halen om de schijf ergens anders te bewaren.
Veel succes.

Ik hoor voor het eerst, dat die externe HD via een ID-kabel verbonden moet zijn. Heeft nog niemand genoemd.
Dus, ten overvloede: met die usb-kabel van mij gaat dit feest helemaal niet door begrijp ik?

Dan maar meteen een volgende vraag eraan vast:
ik moet 2 GB imagen. Kan dit op 1 cd als ik de zaak high comprimeer?

In princiepe is het wel mogelijk om een image op een externe schijf te zetten die via USB verbonden is, maar dan moet die opdracht vanuit windows opgegeven worden. Dit betekend dat de volledige versie van Ghost geïnstalleerd moet zijn.
Het is volgens mij niet mogelijk om met alleen die opstartdiskette een image op een schijf te zetten die via USB verbonden is, omdat DOS hier niet mee overweg kan.

Het terugzetten is ongeveer het zelfde als hierboven.

vraag 2: Zelf als ik kies voor normaal compriomeren dan komt wordt mijn image meestal niet groter dan 650 a 700 Mb, maar dan hebn ik het over een kale installatie van XP met drivers.

Heel informerend allemaal.

Ten slotte: wat gebeurt er als de cd vol is en de hele image er nog niet opstaat?

Wat je het beste kan doen is de image als eerste op de harde schijf opslaan dan later, in windows, dit bestand met winRAR in delen verdelen (inpakken) zo, zodat het op CD past.

veel succes ermee.
Als je verder geen vragen meer hebt over dit onderwerp, kan je dan klikken onderaan de pagina op: vraag is opgelost!

Groet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan