Image naar nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik ben bijna toe aan het in gebruik nemen van mijn nw. computer. Er zit een sata schijf op hoe krijg ik de image van mijn oude schijf die er overigens niet ingaat op de nw. schijf?? gewoon even die schijf eerst als c schijf laten functioneren en dan de Image overzetten op de sata schijf?? of zitter er addertjes onder het gras ??

groeten elbert kok

volgens mij gaat dat niet werken.
Op zich kan je de image wel overzetten echter, je hebt een nieuwe computer en dus ook nieuwe hardware.
Dus de windows versie zal continue vragen om nieuwe drivers etc voor de hardware.
Mocht je een image hebben van alleen bestanden dan zou je die zonder problemen terug kunnenzetten.

Hoe heb je overigens de image aangemaakt?

Ja ik begrijp het dus,die image werkt uiteraard alleen van de naar de andere HD in dezelfde computer. Moet ik toch weer van voor af aan beginnen ik kan natuurlijk wel progs overzetten. gr. elbert kok

het is inderdaad het makkelijkste om op de nieuwe pc alle proggies te installeren. En van de oude pc een map aanmaken waar alle data instaat en deze of via een image of via een netwerkje? of via een cd/dvd(rw?) over te zetten.
het allermakkelijkste is om via een netwerk de optie
wizard bestanden en instellingen overzetten (in xp) te gebruiken.

Ik denk aan de volgende constructie. Ik heb dus die SATA schijf en daar staat dan inmiddels winxp op Dan sluit ik de oude schijf op IDE2 master aan, IDE1 bezet door dvd en cdrom.,en die oude schijf start dan toch niet op omdat daar natuurlijk ook winxp opstaat? Klinkt allemaal een beetje onbeholpen maar ik wil op safe spelen, ik heb in het verleden teveel vertrouwd op backups etc en van al dat soort progs en dan werd je mooi toch nog verneukt omdat het niet werkte..

gr

elbert

1) met wat heb je die image gemaakt ,als met ghost is kan ghostexplore de bestanden die je wilt uit een image halen

2) ofwel oude schijf in nieuwe pc ,in bios first boot uw s-ata nemen dan kan je gewoon alle bestanden kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan