Image op meerdere dezelfde pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
247
Eey!

even nog een vraagje dan over norton ghost, ik meerdere van exact dezelfde computers, kan ik dan op de een of andere manier, een computer helemaal installeren en scripten enzo, daarvan een backup maken, en die dan weer gebruiken voor die andere PC's?

:D
 
Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien het op helpmij gebruikelijk is om zelf een topic te openen en niet je vraag in die van een ander te stellen.
 
Als de pc's precies hetzelfde zijn qua hardware is dat geen probleem. Denk alleen wel aan de serials etc.....
 
In principe kan dat (althans ik het die ervaring met True image, maar ik neam aan dat dit ook voor Ghost geldt).
Het enige probleem is dan de licentie sleutel.
Bij een legale versie moet elke pc zijn eigen licentie hebben.
Dat is eventueel aan te passen voor XP via de wizard activeren > telefonische licentie > licentie key aanpassen.

mvg leo
 
Is voor pc's in een netwerk? Zoja dan dien je naderhand ook nog ghostwalker op te starten op een nieuw sid te genereren.
 
Ja, de PC's staan in verbinding met een wireless, in een cursulokaal. nou wil alleen het feit
dat er zo ongelovelijk met die computers gekliert word dat er hier en daar onherstelbare
problemen zijn. ik kan de PC opnieuw installeren maar op die PC's staan ook allemaal
belangrijke scripten, die bij elke pc dan wel weer het zelfde zijn. dus vandaar dat eén
centrale backup bestand wou. is het ook misschien mogeljk om bij een schijfimage alles te
restoren, incl. registry, en je windows dan weer niet?
 
Misschien niet de benadering van het probleem dat je bedoeld, maar misschien is het programaatje Deep Freeze iets voor je. Als de pc is zoals je wil, kan je middels die software er voor zorgen dat alles blijft zoals het is. Rommelen op de pc kan wel, maar als ie opnieuw opstart is ie weer zoals ie was. Ik werk regelmatig met Ghost, maar durf je niet te zeggen of dat wat je vraagt in je laatste zin ook mogelijk is. Als op alle pc's hetzelfde staat geïnstalleerd en ze dezelfde specificaties hebben, zou ik een volledige schijfimage backuppen. Restoren kost je over het algemeen een kwartiertje. Als je daarna Deep Freeze er op zet maken ze je de pies niet meer lauw!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan