Image op verschillende type Laptops.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo-lo

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2006
Hi ppl ik loop bij een BV stage en ik ben een probleempje tegen gekomen maar die wil ik liever zelf opzoeken en oplossen dan elke keer naar de systeembeheerder lopen.

ik heb een complete Image Windows XP pro sp2 met verschillende applicatie er op van een HP Laptop NC6120 gemaakt en vervolgens heb ik de image op een paar ander laptops die ook ongeveer het zelfde type waren getest (bijvoor) op een Hp Nx6110 hij werkte ook goed maar nu wil ik hem op een paar oude type laptop van HP nx-9010 terug zetten dan lukt het niet. na opstarten van laptop word ik gevraagd of ik windows normaal wil starten of veilgmodes en 2 ander opties als ik een of de opties kies dan gaat hij een paar bestanden van system32/config door lopen en dan zie ik allen maar een zwart scherm verder komt niks.
ok dus mijn vraag is kan ik mijn image met een programma of iets dergelijks zo instellen dat hij op verschillende hp laptops kan werken.
hebben jullie een goede oplossing zodat ik de gemaakte image toch kan gebruiken want ik heb veel moeite gedaan om de image goed te maken.

tinxx heel heel groet.

Voor zowel laptops en computers zit het probleem hem in diverse zaken zoals chipset e.d.
Ik gebruik ook images om terug te zetten en ondervinden dat voor elk type je een eigen image moet hebben.

Vaak als je een image maakt en die op een andere type plaatst dan of hij blijft rebooten of geeft een blauw scherm.

Ik denk dat je het Safe moet spelen door van elk type een eigen image te maken.

En om je zelf het makelijk te maken is documenteren wat je allemaal heb geinstalleerde en welke instelligen je hebt gedaan zodat je dit kan overnemen op de andere computers.

tinxx

tinx man ja dat iede had ik ook om voor elke type een nieuw image allen dat kost veel tijd.
het moet echt goede image worden van applicatie tot beveiligen en policy en thema’s en kleur noem maar op en dat kost mij echt veel tijd daarom zoek ik naar een soort alternatieve (bijvoor) met een floppy booten die je hardware en chipset herkent en vervolgens dat koppelt met je image.
of een programma waarmee ik all mijn laptop types een voor een scan of een bestand kan aan maken en vervolgens dit bestand toevoegen in gemaakte image.
een hulpmiddel?

In de winnt.sif moet onder [unattended]
de volgende regel toegevoegen: OemPnPDriversPath="Drivers\.....

In de root van de cd moet ook de volgende map staan \$OEM$\$1\Drivers
Hierin zet je de drivers
Deze drivers zet je dus op de xp cderbij.

Tevens kan je voor diverse pakketen een MST file maken die je dan met een klik het automatisch laat installeren.

Via Google kan je veel van dit soort zaken vinden.

Driver map

Hi ik heb verschillende drivers map Bijvoor voor /HP-nx9010 en /HP-cx20xx
waar in verschillende drivers zitten moet ik de mappen naar $OEM$ koppieren of allen de drivers?

In de winnt.sif moet onder [unattended]
de volgende regel toegevoegen: OemPnPDriversPath="Drivers\.....

Heb je een Image gemaakt dan gaat dit niet werken.
Als je een unattended gaat maken/hebt gemaakt kan dat wel

En voor een grote diversiteit aan laptops kun je beter een unattended maken die alles installeerd ipv in 1 keer terug zet denk aan verschillen in hardware en andere specs en andere unieke zaken die een laptop uniek maken zoals SIDS enzo. Ghost icm Ghostwalker kon dat soort zaken dacht ik nog wel aan maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit.

afhankelijk van de tijd die je hebt zou je zelfs kunnen kijken hoe een RIS server werkt om je systemen te instaleren (via netwerk/PXE je laptops en eventuele desktops voorzien van nieuwe images)

Let bij een unattended dat je rekening houd met de verschillende machine namen die je ze wil geven (lees je daar ook in via o.a. Google)
Goeie site met erg veel info http://unattended.msfn.org/unattended.xp/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan