Image overzetten vanuit mobo P45 naar mobo P55 mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onassis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
@ALL

Ik ben nieuw op dit forum en voor wat hardware en instellingen en dergelijke ook een newby…, maar hoop dat iemand mij kan helpen :o
(uiteraard heb ik al rond gekeken naar antwoorden, maar heb helaas niets kunnen terugvinden)

Ik heb het volgende probleem:
Een collega heeft een image die ik op mijn (nog aan te schaffen) pc wil overzetten.
Deze image is gemaakt op een moederboard met chipset P45 (Asus P5Q DELUXE) met processor Core2 Quad 2,6Ghz. Hier zit o.a. Windows server 2003, ERP systeem, e.a.

De pc die ik wil aanschaffen heeft o.a. de volgende componenten:
- Intel Core I5-750
- Gigabyte GA-P55-UD3R (moederbord)

Nu raden jullie het al; probleem met de chipset!! :evil:
Heeft er iemand een idee of ik tijdens of nadat ik de image heb overgezet, het probleem met de drivers kan oplossen? Nu dat ik toch een pc ga aanschaffen, wil ik liever voor de Intel Core I5-750 gaan in plaats van de Core2 Quad 2,66Ghz :D

Ik hoor graag jullie advies hierover :thumb:

Thx
Onassis

Het probleem met je drivers zal wel op te lossen zijn.

Even melden dat ik hier absoluut geen ervaring mee heb, maar wel een leuke uitdaging.

Je loopt absoluut tegen problemen aan. Je kunt niet eenvoudigweg een image van een "vreemde" machine naar een nieuwe machine zetten. Denk alleen al aan de activatie.
Als je de hardwarecomponenten hergebruikt, heb je misschien wel kans dat e.e.a. goed verloopt.

Resumerend, ik waag het te betwijfelen, ben wel erg benieuwd naar de afloop.:cool:

@coenraad
Dank voor je reactie.
Het is een te groot risico (veel geld) om de i5 aan te schaffen en dat het dan niet lukt.
Heb uiteindelijk gekozen voor onderstaande samenstelling;

Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz Boxed
OCZ 4GB (2x2048), DDR2, PC2-8500, 1066 MHz, Reaper HPC Edition
Gigabyte GIG ATX S775 P45
Western Digital WD5001AALS Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB Cache
Cooler Master Gladiator 600
OCZ StealthXStream, 600W | OCZ600SXS-EU
LG Electronics GH22LS30 DVD RW LightScribe Black Sata
Gainward VGA512MB Gainward Bliss 8400GS Mit CUDA

De gigabyte moederbord heeft dezelfde chipset (P45 E) als die van ASUS P5Q Deluxe (waar die backup van is), namelijk de ICH10R. Ik veronderstel dat ik hier geen problemen mee krijg. Deze is 50 euro goedkoper... :(

Groet,
Onassis

@mrmusic
Fijn dat je reageert, maar het zou helpen als je je antwoord onderbouwt met een argument waar ik iets aan heb. ;)

Moet ik een ASUS moederbord nemen dan?

Groet,
Onassis

Een Windows installatie is gemaakt op een bepaald moederbord, met een bepaalde chipset, met diverse hardware onderdelen, geluidschip, eventueel onboard VGA, controllers, PCI kaarten, processor, geheugen, USB controillers enz enz.

Die kun je niet overzetten met een image naar een ander systeem.

Zelfs al zijn beide machines op papier 100% identiek, dan nog is er geen garantie tot succes

Waarom zet je er geen schone install op, en met behulp van de wizard "bestanden overzetten" je spul wat je nodig hebt erop?

De meest simpele en risicoloze manier.

Het probleem is dat deze backup niet zomaar te krijgen is.. :o
Deze backup heeft een server en erp systeem. Het lossen erp systeem is niet zomaar te krijgen.

De meeste componenten zijn hetzelfde als diegeven van die backup. Ik verwacht kleinere problemen inderdaad met de videokaart o.i.d., maar geen mayor issues.

Dank voor jullie reactie. Ik neem voor alle zekerheid de ASUS P5Q E moederboard, maar ik geloof niet dat dat een probleem zou moeten geven.

Hopelijk heb ik het systeem aan het einde van de week werkend en dan laat ik het jullie weten.

Groet,
Onassis

Ik vraag me alleen af dan waarom je hier advies vraagt.....

Je krijgt gegarandeerd (op termijn) problemen, maar goed, jouw keuze uiteraard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan